Klacht Paradigit Computers: Laptop na 11 maanden kapot, inmiddels 2 maand weg

MennoKr

03-12-12 koop ik mijn laptop bij Paradigit. Ik gebruik hem enkel thuis, voor lichte games en standaard internet. Tot in november de laptop niet meer opstart en een blauw scherm vertoont. Ik naar Paradigit ivm garantie, krijg ik de keus óf opsturen, min. 2-6 weken kwijt en dan horen of het onder garantie valt of dat ik alsnog mag betalen (incl onderzoekskosten), óf 70€ afrekenen, Paradigit vervangt harde schijf en herinstalleert windows. Laatste optie gekozen, dan had ik sneller mijn laptop terug. 2 dagen na reparatie opnieuw blauw scherm. Paradigit wijst naar hardware en laptop alsnog opgestuurd. Begin januari brief van Toshiba, geen hardware maar software. Paradigit herinstalleert software (wat 1e maal dus fout was gegaan) en laptop mag retour. Nu heb ik hem retour, is de accu stuk! Ik heb de laptop inmiddels 2 maand niet kunnen gebruiken en zojuist mijn laptop wederom naar Toshiba gestuurd voor controle (wederom 2-6 wk weg). Ik ben benieuwd wat ze zeggen en of dit ooit goedkomt!

Ik wil allereerst dat ik zo snel mogelijk een deugdelijke laptop retour krijg. Een laptop die zo goed als nieuw is en waarvan ik op aan kan dat deze zijn levensduur volmaakt.
Daarnaast wil ik door de 2 maand (en nog altijd lopende!) periode waarin ik de laptop niet heb kunnen gebruiken een schadeloosstelling van de kosten, in dit geval de kosten voor de harde schijf.

Ik vind het belachelijk dat je met 2 jaar garantie NIKS opschiet. Eerst mag ik hem opsturen, ben ik hem weken kwijt en is het nog maar afwachten welk oordeel Toshiba velt. Bovendien vindt er géén enkel contact plaats tussen Toshiba en (betalende!) klant. De accu valt overigens volledig buiten de garantie. Volstrekt onlogisch gezien de cruciale werking van het apparaat dat ik heb aangeschaft!
Tot slot kent Paradigit geen 'service'. Ze schuilen achter termen als garantie en economische levensduur, maar empathie en 'streven naar tevreden klanten' zijn ver te zoeken!

Paradigit Computers is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

MennoKr
    Totop heden niets vernomen van Paradigit.
    Een gemiste kans en gebed zonder eind, wat mij betreft.