Klacht Paradigit Computers: Verzoek ontbinding koopovereenkomst binnen Wettelijke garantie genegeerd

Klachtnummer
# 415999
Gebruiker
Ruben
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Begin december heb ik een melding gedaan van mijn defecte laptop. Contact met de klantenservice van Paradigit Computer verliep stroef. Om deze reden heb ik een klacht (# 410569) geopend op klachtenkompas. Deze klacht is onbehandeld gebleven en ik heb nooit meer reactie mogen ontvangen. Ook niet op mijn contact met PDCweb.

Totdat we tot een passende oplossing zijn gekomen blijf ik deze klacht vervolgen:

---

Goedemiddag Reina,

Ik met juriste Dijjers - van 't Erve gesproken. Zij heeft (evenals jullie) aangegeven dat het product minimaal de verwachte levensduur (36 maanden) mee moet gaan. De verwachte compensatie van €507,82 staat volledig buiten verhouding omdat geen sprake is van een nieuw product, slechts een reparatie. Zij heeft mij aangeraden om hiermee niet akkoord te gaan.

Er is sprake van een ondeugdelijk product, u bent volgens de wettelijke garantie verplicht een gratis oplossing te bieden. Een compensatie kan enkel bij een vervangend product en in overeenstemming met de consument, dat is niet het geval. Ik sta daarom juridisch in mijn recht om de koopovereenkomst te ontbinden.

Bij deze verzoek ik u een laatste keer om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik raad u aan om aan dit verzoek gehoor te geven. Mocht u niet juridisch onderlegd genoeg zijn om dit verzoek in behandeling te nemen dan verzoek ik u vriendelijk doch dringend mijn case over te dragen naar een collega die dat wel is.

Met vriendelijke groet,
R. Hofmans

De oplossing

Direct de koopovereenkomst ontbinden.

1 reactie

  1. Auteur
    Paradigit Computers
    Datum
    Bedankt voor uw bericht.

    Vervelend om te vernemen dat er niet gereageerd is op uw klacht. Helaas kan de koop niet ontbonden worden, omdat het toestel defect is buiten de garantie van 24 maanden. Wij zijn ervan overtuigd dat een kostendeling een reële vergoeding is. De garantievoorwaarden kunt u op onze website vinden: https://support.paradigit.nl/hc/nl/sections/115000283129-Garantie

    Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Reina van Paradigit

Ook een klacht indienen over Paradigit Computers?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen