Klacht Paradigit.nl: Paradigit geeft geen garantie binnen de garantieperiode en komt met het verhaal van: waterschade.

# 171909
Claudiavan der linden

Laptop, in reclame gekocht. Laatste exemplaar uit de winkel. Er was niets mee gedaan zei de (inval)verkoper. Thuis bleek het jaar gratis beveiliging echter al verlopen.! Als trouwe klant v.d winkel maakte ik er geen probleem van.
Toen: automatische update van windows 8 naar 10. Daarna: beeldschermstuurprogrammafouten. Het reparatiecentrum constateerde dat het door windows 10 kwam en waren de fabrieksinstellingen teruggezet. Er waren nog wel eens fouten, maar minimaal. Totdat windows 10 zichzelf weer installeerde en het aantal crashes weer toenam. Inmiddels was de winkel verdwenen, laptop opgestuurd, teruggekregen. Het was mij niet duidelijk wat er was gebeurt,en de fouten waren er nog steeds. Na geinformeerd te hebben: weer een herinstallatie!? Raar: al mijn gegevens stonden er nog op. Meteen terugestuurd. Nu krijg ik te horen dat er waterschade zou zijn en alle verantwoordelijkheid (en kosten) liggen bij mij.

Reparatie van de laptop tot een goed werkende laptop of een vervangend exemplaar.

Paradigit Computers
    Wij betreuren het feit dat u problemen heeft met uw toestel. Maar zoals u inmiddels weet, valt waterschade niet onder de reguliere garantie.
    Het reparatiecentrum van Acer heeft geconstateerd dat er duidelijk sprake is van waterschade in het toestel. Deze conclusie trekken zij na grondig onderzoek en metingen. Hoe deze schade is ontstaan, kunnen wij niet zien, maar dat er duidelijk vocht- en roestschade is, is duidelijk.

Dat u stelt dat u daar niets mee van doen heeft begrijp en snap ik, maar wij kunnen in dit geval de kosten niet voor onze rekening nemen, daar er duidelijk sprake is van buiten-garantie-afhandeling. Wij handelen garantiezaken altijd keurig af, maar wanneer er sprake is van val-stoot-of waterschade, is er helaas geen garantie mogelijk. dat is duidelijk vermeld in onze voorwaarden.
    Dat staat dan ook volkomen los van de feiten die u hier opsomt (invalverkoper, laatste exemplaar, update naar Windows 10 etc.)

Op de prijsopgave welke u heeft ontvangen staan de 3 opties die u heeft. Ik heb daarin geen andere opties voor u. Mijn excuses
    Beste Paradigit,
    Je zou zeggen dat wanneer een moederbord stuk is hij stuk is en niet een klacht heeft die de ene keer wel en de andere keer niet verschijnt en samenhangt met windows 10 (naar jullie eigen zeggen). Ik heb zelf het vermoeden dat ik een gebruikt exemplaar in de winkel heb gekocht.. of dat er in het reparatiecentrum iets fout is gegaan.
    Paradigit Computers
    Wij begrijpen uw reactie.
    Echter is in dit geval duidelijk sprake van vochtschade. Die conclusie is getrokken door het gecertificeerde reparatiecentrum van Acer.

Uiteraard heft u bij aankoop exact datgene gekregen, waarvoor u heeft betaald. Dat betreft in uw geen gebruikt artikel. Ook in het reparatiecentrum is hierin niets misgegaan. Zij maken foto's van artikelen bij binnenkomst. Op uw moederbord is sprake van waterschade en roestvorming.
    Ik betreur het zeer, maar op grond van de conclusie van het reparatiecentrum, kan ik niets anders dan vasthouden aan de prijsopgave welke u is toegestuurd.

Waterschade is iets wat nooit onder de standaard-garantie valt. Wij betreuren dat zeer, maar daar kunnen we niet omheen.
    De reparatievoorwaarden zijn daarin overigens vooraf ook bekend (ik citeer):

"Heeft u het product normaal gebruikt, maar is het versleten? Of heeft u het verkeerd gebruikt? Dan noemen we dit 'user damage' en dient u de reparatie ten alle tijden zelf te betalen.

Voorbeelden van user damage zijn:
    -Stootschade
    -Vochtschade
    -Kortsluiting
    -Blikseminslag
    -Barst in het scherm
    -Olievlek in het scherm
    -Gescheurde behuizing

Het is wel mogelijk om een verzekering af te sluiten voor bovenstaande situaties."
    Claudiavan der linden
    De laptop is drie keer met dezelfde klacht naar reparatiebedrijf gegaan. De eerste keer gaven jullie aan dat de Bios geflashed was , de software was hersteld en het toestel gereinigd!! ik had het toestel pas 2 maanden had en er was aan de buitenzijde geen gebruikersschade. .Daarna kwam de klacht nog steeds voor. De 2e keer kreeg ik geen informatie over de reden, de derde keer was er opeens waterschade, misschien ontstaan door de reiniging bij jullie bedrijf.? Luchtdruk geeft kou dus condens.
    Paradigit Computers
    Zoals aangegeven is er niets misgegaan en is uw toestel met waterschade binnengekomen.
    Ik begrijp echter dat u al met mijn collega Duncan in een ticket tot een oplossing bent gekomen en u de onderzoekskosten gaat betalen.
    Hij zal hierover met u blijven communiceren.

Dubbele communicatie lijkt me niet zinvol, derhalve zal ik de communicatie middels deze klachtenpagina vanaf heden stoppen.

Wij zijn duidelijk geweest in de redenen van prijsopgave. We betreuren het dat u in deze situatie terecht bent gekomen. Helaas hebben we geen andere opties voor u
    Claudiavan der linden
    Ik ben niet tot een oplossing gekomen. Ik heb aangegeven dat ik me gechanteerd voel om de onderzoekskosten te betalen om zo mijn gegevens terug te krijgen. Daarna koop ik een nieuwe laptop. Niet meer bij Paradigit vanzelfsprekend
    Paradigit Computers
    Nogmaals, wij betreuren het dat uw machine waterschade vertoont en dat dat nou eenmaal iets is wat niet onder de reguliere garantie valt.
    U bent vooraf akkoord gegaan met de reparatievoorwaarden. Onderdeel daarvan is, dat indien er een prijsopgave komt wegens val-stoot-waterschade, u een aantal opties heeft ter overweging.
    Dat is in uw geval gebleken.

Ik betreur het zeer dat dat het geval is, maar dat maakt tevens dat wij u geen andere opties kunnen bieden.
    U heeft bij mijn collega reeds aangegeven ot betaling van de onderzoekskosten over te zullen gaan. Vandaar dat ik aangaf dat dubbele communicatie daaromtrent niet zinvol was.

Nogmaals mijn oprechte excuses
    Claudiavan der linden
    Ik heb aangegeven de onderzoekskosten te (moeten) betalen om mijn gegevens terug te krijgen indien die er nog opstaan. Daar krijg ik echter geen antwoord op. Laptop zal inmiddels wel 'vernietigd' zijn. Het blijft schandalig dat al 2 maanden na aanschaf de laptop niet goed functioneerde en er toen werd geconstateerd dat er geen hardware schade was. De klacht is echter blijven bestaan en nu is er opeens wel hardwareschade, zgn. waterschade. Dat moet ik geloven? Schaam je Paradigit!

Claudiavan der linden

Ook een klacht indienen over Paradigit.nl?