Opgelost door Paradigit.nl: Paradigit is bizar traag met reparatie en doet er weinig aan

angry Opgelost
Ryank02

Ik heb dit jaar op 10 september bij Paradigit een laptop van HP besteld.
Alles was goed, totdat er problemen optraden met de wifi.

Ik ben een student, en gebruik mijn laptop (normaal gesproken) dagelijks op school, dus dat is een groot probleem aangezien ik het nodig heb.
Ik kon als enigste nooit een stabiele verbinding krijgen met de wifi van school (mijn telefoon, laptops van klasgenoten, enz. werken probleemloos).
Aangezien het een best dure laptop is, accepteerde ik het niet en stuurde ik hem op ter reparatie.

Ik had na 3 dagen nog niks gehoord (naast dat hij ontvangen was) dus besloot ik de klantenservice te bellen, maar toen kreeg ik een soort antwoordapparaat aan de lijn die me verzocht om naar de statuspagina te gaan (waar niks stond).

2 weken later, kwam ik er pas achter dat ik op de mail (waar de factuur en dergelijke in staat) kon reageren, wat nergens vermeld stond.
Vervolgens kreeg ik als reactie dat ze mij na 2 dagen al een mail hadden gestuurd dat ze niks gevonden hadden en dat de internetsnelheid 'op volle toeren zou draaien'.
Die mail, heb ik trouwens nooit binnengekregen, niet in mijn Postvak in, niet bij spam, nergens.
In ieder geval, ze hadden hem nog een keer 'uitvoerig' getest, en weer niks geconstateerd.

Toen kreeg ik dus de optie om hem kosteloos teruggestuurd te krijgen, of om hem naar HP te laten sturen zodat hun hem na kunnen kijken.
Ik koos natuurlijk ervoor om hem op te laten sturen naar HP.
Daarna kreeg ik een bevestiging dat ze dat binnen hadden, en dat ze het mij zouden laten weten wanneer er iets bekend was.
Maar, dit is ondertussen al 1 week geleden, en ik heb nu pas een mail dat HP hem ontvangen heeft.

Deze hele toestand duurt nu al bijna 4 weken.
Sindsdien zit ik zonder laptop, alleen omdat Paradigit erg traag is en slecht handelt.
Ook heb ik nog 0 keer excuses ontvangen voor hoe slecht ik ben geïnformeerd over de situatie, en wordt er steeds overheen gepraat.

Ik wil een gerepareerde laptop terug, een nieuwe laptop (dezelfde, of met dezelfde specificaties), of het aankoopbedrag terug.
Laptop is gerepareerd, maar het heeft wel 5 weken geduurd, en dat terwijl ik hem ook nog eens nodig heb voor mijn opleiding. Door deze ervaring zal ik nooit meer iets bij hun kopen, want hier heb ik nu ook al spijt van. Vervolgens is contact met hun ook bijna onmogelijk, je kan ze telefonisch niet bereiken, en op de mail reageren ze ook zelden (en traag als ze dat wel doen). Zoals zichtbaar kreeg ik hier later ook geen reactie meer. Echt schandalig dit.

Paradigit Computers
    Vervelend om te vernemen dat de communicatie niet naar wens is verlopen. Onze excuses hiervoor. Zojuist heb ik de status van de reparatie bekeken en zie dat de reparatie in behandeling is. Normaal gesproken duurt de reparatie gemiddeld 3 weken en het is niet mogelijk om te verspoedigen. Echter wordt er op dit moment gewacht op onderdelen. Zodra de reparatie afgerond en retour is zullen wij uw toestel testen. Mijn collega heeft uw ticket in behandeling en zal dit in de gaten houden.

Ryank02
    Ja dat weet ik dat het normaal 3 weken duurt (ook al vind ik dat ook iets aan de lange kant), maar het is nu al 4 weken.
    Maar aangezien er op onderdelen wordt gewacht, dat houdt dus in dat HP wel problemen met de wifi heeft geconstateerd?

Ryan Kroon.
    Paradigit Computers
    De klacht is inderdaad geconstateerd en bij het reparatiecentrum wordt de Wifi adapter opnieuw geplaatst.

Hallo,

Dat is na al die tijd mooi om te horen.
    Het enigste wat wel raar is, is dat degene waarmee ik via de mail contact had mij had beloofd om mij te informeren als er meer bekend was, maar daarna niks van die persoon heb gehoord.

Ryan Kroon.
    Paradigit Computers
    Vervelend dat mijn collega u niet geïnformeerd heeft over de vooruitgang. Achter de schermen is er wel navraag gedaan over de status. Wij zullen dit monitoren en mocht er meer duidelijkheid zijn, dan zullen we u informeren.

Via de portal kunt u ook de status van uw reparatie volgen: http://serviceportal.Paradigit.NL/customer

Ryank02
    Ja dat weet ik, maar daar staat er bijvoorbeeld niet op dat ze op onderdelen aan het wachten zijn bijvoorbeeld.

Ryan.
    Paradigit Computers
    De onderdelen zijn binnen en de reparatie is in behandeling.
    Hallo,

Hebben jullie enig idee hoe lang het nog duurt voordat ik hem terug heb?

Ryan.
    Ryank02
    Dit bericht is omdat de klacht anders automatisch gesloten wordt... (ondanks dat het kerst is...)
    Ryank02
    En dan dit, dit staat er sinds gisteren op de status pagina, maar heb nog steeds geen mail binnen...
    Dat is dus precies wat ik bedoel met slechte communicatie.
    Hallo?
    Ik heb nog steeds niks binnen.
    Ryank02
    Ik heb eindelijk een mail gekregen met track & trace code.
    Mijn laptop zou volgens PostNL vandaag binnen moeten komen.
    Belachelijk eigenlijk hoe dit gegaan is, ik ben mijn laptop al langer dan een maand kwijt nu.
    Dat kan toch eigenlijk niet?!
    Ryank02
    Hehe, eindelijk is ie binnen, na 5 WEKEN.
    Stel dat het probleem (of een ander probleem) optreedt en hij weer opgestuurd moet worden hoop ik toch echt dat ze sneller zijn, want ik heb de laptop nodig voor mijn studie.

Ook een klacht indienen over Paradigit.nl?