Opgelost door Parcel International: Door onkunde van Parcel International wordt een E bike niet verstuurd van Canada naar Nederland

content Opgelost
vanHoek2

Door onkunde van Parcel wordt een Nederlandse Ebike niet door haar van Canada naar Nederland verscheept. Bedragen worden afgesproken maar deze vind ik nimmer terug. Wel ontvang ik in juli 2017 een nota voor een bedrag van € 585,67 terwijl € 350,-- was afgesproken.
Verzending heeft nimmer plaatsgevonden aangezien Parcel het onvermogen had de daadwerkelijke transporteur te overtuigen dat de waarde van de fiets lager lag dan het minimum bedrag waarvoor een exportformulier nodig zou zijn.. Parcel verschuilt zich achter TNT Canada en managed op geen enkel front. Fiets wordt uiteindelijk geretourneerd vanaf Vancouver naar het ophaaladres in Abbotsford BC Canada.
Ook wordt gevraagd om een Canadees belastingnummer van een Canadese ondernemer, terwijl vanaf het begin vaststond dat wij particulieren zijn. Was volgens Parcel in het eerste gesprek geen probleem werd door hun geregeld.
Niet dus.

Maanden gaan voorbij en nu in Febr. 2018 ontvang ik een betalingsherinnering via het incassobureau. Reclame hierop resulteert in een creditnota voor een gering bedrag. Blijft openstaan € 285,77
Wordt dus voor het simpele feit van transport Abbotsford - Vancouver en terug een bedrag gerekend waarvoor een lokale transporteur uit Abbotsford € 63,00 zou worden gerekend.
Als de fout aan mij had gelegen waardoor verzending niet kon plaatsvinden staat de nota nog steeds in geen enkele verhouding tot wat een lokale transporteur zou rekenen.
Volledige creditering is hier op zijn plaats

volledige creditering

vanHoek2
    Vandaag ontvangen een mail van Parcel waarin deze aangeeft ook het resterende bedrag te crediteren, zodat volledige creditering plaatsvindt. Tevens haar excuses aangeboden.
    Chapeau

vanHoek2
Volledige creditering, alsmede excuses voor haar late reacties. Beter laat dan nooit nogmaals Chapeau

Ook een klacht indienen over Parcel International?