Klacht Parcel International: Parnel International laat TNT een pakketje ophalen dat verdwijnt

fiddler

Op 7 april 2022 had ik online bij Parcel International een TNT express verzending geboekt voor een via Ebay verkochte op speciale USB gezette software licentie, voor verzending naar de USA.
Tracking nummer bevestigd, pakket etiket en documenten geprint. Daarna aangemeld voor ophaling.

Ongeveer 3 uur daarna komt er een TNT ophaalbode langs.

Deze bode was en bleef intensief bezig met een telefoon gesprek, en was verbaal niet aanspreekbaar op vragen mijnerzijds.
Met name over de door mij aan hem aangeboden uitgeprinte Airwaybill en Commercial Invoice, de laatste noodzakelijk voor de USA.

Hij maakte een gebaar van 'niet nodig' terwijl hij al telefonerend wegliep met het pakketje en de barcode scanner in de hand.
De laatste werd niet gebruikt in mijn bijzijn; te lastig misschien als je ook nog aan het telefoneren bent?
Ik heb een getuige die alles zag gebeuren en e.a. ook als nogal vreemd ervoer.

De online tracking bleef vervolgens uit, email gestuurd naar ParcelInternationalmet daarin nogmaals de hele geschiedenis rond de TNT bode. Daarnaast nu ook Parcel International aansprakelijk gesteld voor de inmiddels door Ebay teruggeclaimde uitbetaling voor de koper van de licentie.

Geen adequate rectie van Parcel International, behalve een verzend factuur van Tale.
Daar heb ik officieel per email bezwaar tegen gemaakt wederom met uitleg en dossier nummers. Geen reactie.

Vervolgens heb ik, officieel een vermist pakket opgegeven bij Parcel International.

3 dagen later kreeg ik een mailtje in het Engels dat TNT een ophaal bewijs vereiste van de bode en de ophaling, hetwelk mij in deze niet overhandigd werd door de bode. Het pakketje zou bij TNT niet bekend zijn, terwijl ik een TNT tracking nummer heb. Huh?

Schadevergoeding

fiddler
    Inmiddels heb ik aangifte gedaan bij de Politie. Voor diefstal, daar lijkt het nu wel op.
    fiddler
    Nou krijg ik ook nog aanmaningen om ze te betalen voor die diefstal. Het lef ....
    fiddler
    Ze sturen nu weer een aanmaning voor de verzenkosten. En het pakketje bestaat niet volgens datzelfde parcelinternational ..... ???

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Parcel International?