Klacht Park-line: Onterecht parkeeractie laten doorlopen na stoppen zonder meldingen

S.A

Op 12 maart heb ik voor mijn werk om 10.44 uur geparkeerd en de parkline app aangezet. Ik werk via mijn iPad en daar staat de app ook op. Na ruim 35 minuten heb ik de app weer uitgezet via mijn iPad en ben verder aan het werk gegaan. Gedurende mijn werkdag ben ik continu op mijn iPad werkzaam tussen mijn ritjes door.
Deze dag heb ik verder geen push berichten ontvangen op mijn iPad. Gebeurd normaliter wel en ook zie ik altijd in mijn startscherm dat er nog een parkeerschijf loopt. Dit was gedurende mijn werkdag dus niet gebeurd.
Nu is er een factuur gekomen met een parkeeractie van 12 maart 10.44 uur tm 13 maart 23.59 uur met de kosten van 35 euro!!!!
Dit kan nooit!
Ik heb 100% zeker de actie uitgezet en gedurende mijn werkdag geen actieve actie in mijn scherm gezien. Ook geen pushmelding ontvangen op mijn iPad terwijl dit wel aanstaat.

Vergoeding van het te veel aan gemaakte kosten

Park-line
    Beste Mevrouw Arnoldus,

Wat een vervelende situatie. Om dit voor u te kunnen behandelen ontvangen wij graag een factuurnummer, gezien wij op basis van het telefoonnummer een account vinden, waar deze parkeeractie niet in is terug te vinden.

In afwachting van uw reactie.

Customer Service Park-line ^WS
    Park-line
    Goedemorgen mevrouw Arnoldus,

Hartelijk dank voor het factuurnummer, ik heb het account kunnen achterhalen.

Ik zie inderdaad dat wij wel een aanmelding hebben mogen ontvangen om 10:44 uur vanaf een iPhone toestel, maar helaas geen succesvolle afmelding.

Het kan zijn dat er op dat moment niet genoeg verbinding is geweest, waardoor onze app niet het afmeldverzoek heeft kunnen versturen en de push herinneringsberichten niet geladen konden worden op uw toestel. Deze zijn wel verzonden vanuit ons systeem, maar afhankelijk van een stabiel netwerk. U geeft aan dat u uw iPad heeft gebruikt om af te melden, vermoedelijk met een wifi-verbinding. Het is aan te raden om de wifi altijd uit te zetten en alleen gebruik te maken van een 4G netwerk met voldoende bereik.

Het is daarom te adviseren om altijd wanneer er op stop gedrukt wordt, altijd de bevestiging van het succesvol afmelden af te wachten. Dit betreft een overzicht van de parkeeractie met een eindtijd en eindbedrag. Wanneer u dit te zien krijgt, kunt u er van uitgaan dat de parkeeractie succesvol is afgemeld.

Ik snap dat het niet de bedoeling is geweest, maar omdat wij de parkeerkosten innen namens de gemeente en dit ook verplicht moeten afdragen, hebben wij helaas niet de mogelijkheid om een parkeeractie te wijzigen of terug te draaien.

Wat ik echter wel kan aanbieden vanuit ons uit eenmalige coulance is een vergoeding tot aan een eerste herinneringsbericht. Dit betreft standaard de eerste 2 uur van een parkeeractie (2x uurtarief). In uw geval is dat dan een parkeertegoed van €7,50, ik heb hier €10,00 van gemaakt en heb dit aan uw account toegevoegd.

Dit zal dan automatisch als korting worden verrekend met kosten van andere parkeeracties. Omdat de factuur niet kan worden aangepast, zullen de kosten wel op de eerst volgende factuur te zien zijn. Het parkeertegoed zal echter ook zichtbaar zijn op de factuur.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een fijne dag toe!

Met vriendelijke groeten,

Customer Support Park-line ^WK

Ook een klacht indienen over ?