Opgelost door Park-line: Onterechte parkeerrekening vanwege niet-werkende app

sad Opgelost
Trudi en Eise

Gisteren parkeerde ik in Den Haag op een plek waar het overdag gratis en tussen 17.00 uur en 24.00 uur € 1,70 per uur is. Ik vertrok tussen 17.15 en 17.30 uur, maar kon de parkeeractie niet stoppen omdat het programma helemaal vastzat. Er was geen beweging in te krijgen. Daarna diverse malen gebeld naar de helpdesk, maar ook deze was onbereikbaar. Uiteindelijk ben ik na achten afgemeld, zag ik op mijn mobiel, wat me een onterechte parkeerrekening van bijna zes euro heeft opgeleverd. Ik heb een bericht gestuurd naar Park-line, maar dat zegt dat alle WIFI-verbindingen in de straat waar ik parkeerde, mogelijk een slechte invloed hebben gehad op het bereik. Er was geen sprake van een hapering op de server. Ik ben zelf verantwoordelijk voor aan-/afmelden, en tja, als ik dat niet of te laat doe, eigen schuld, dikke bult!!!!!!! Dus: betalen maar, onterecht of niet.

Ik wil dat het bedrijf mij de werkelijk gemaakte kosten in rekening brengt (een paar dubbeltjes), en niet de rest!

Trudi en Eise
    Park-line verzint allerlei belachelijke redenen om te verhullen dat er bij henzelf weleens wat misgaat. Een erg klantonvriendelijk bedrijf!
    Park-line
    Beste heer/mevrouw Kok,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u moeilijkheden heeft ervaren met het afmelden van uw parkeeractie op 30 september en dat u onze service op deze manier bestempeld.

Als er bij Park-Line een storing is waardoor u niet op één van de vijf manieren uw parkeeractie kan afmelden zullen wij, vanzelfsprekend, de onkosten vergoeden. Echter, hadden wij geen storing. Als u niet via de Park-Line app uw parkeeractie kan afmelden kunt u nog op vier andere manieren uw parkeeractie afmelden. Deze opties staan vermeld op onze website.

Voor een goedwerkende applicatie zijn wij afhankelijk van uw internet. Wanneer uw internet verbinding niet stabiel is zal de applicatie niet naar behoren werken. Dit geldt voor alle applicaties op uw toestel, ook de Park-Line app. Als u merkt dat u niet via de applicatie kan afmelden is het de verantwoording aan u als gebruiker om uw parkeeractie af te melden op één van de vier andere manieren. Bijvoorbeeld via onze klantenservice, die 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar zijn om u van dienst te zijn. Wij hebben geen telefonische storing gehad waardoor wij op 30 september onbereikbaar zijn geweest.

Zoals door meerdere van mijn collega's vermeld kunnen noch mogen wij parkeeracties- of kosten wijzigen noch annuleren daar waar het parkeerbelasting betreft. Dit is géén keus van Park-Line, maar van de gemeente.

Mijn collega heeft u op 2 oktober een vergoeding aangeboden in de vorm van parkeertegoed voor het volledige bedrag van de doorgelopen kosten, namelijk €5,16.

Wij zijn u wel degelijke tegemoet gekomen, gezien wij vanuit Park-line zélf de vergoeding betalen en dit niet door de gemeente vergoed word. Het is erg jammer om te lezen dat u, ondanks de vergoeding van het bedrag van de doorgelopen parkeeractie, u Park-Line als zijnde klantonvriendelijk ziet.

Indien u verdere vragen heeft vernemen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groeten,

Park-Line Customer Support

Trudi en Eise
Park-line zegt het bedrag te zullen vergoeden dat ik door het niet werken van hun app per abuis moet betalen voor zogenaamd parkeren in Den Haag (terwijl ik daar op dat moment dus niet eens meer was), maar blijft erbij dat een en ander te wijten is aan mij (????).

Ook een klacht indienen over ?