Klacht Park-line: Parktijd loopt een tweede dag door

polpaanakker@icloud.com

Ik heb geparkeerd met Park-line aan de Mariniersweg te Rotterdam. Ik vergat diezelfde dag nog om mij af te melden. Ondanks mobiele waarschuwingen merk ik pas de volgende dag dat de parkactie de tweede dag gewoon doorloopt. Dat komt haast nooit voor. Meestal stopt de parkeeractie op de dag van parkeren. In ieder geval stopt de betaling rond middernacht. Helaas is er een afspraak met de Gemeente om de parkeeractie tot en met de volgende dag door te laten lopen. Volgens mij is het juridisch niet houdbaar wanneer het parkeren snachts eindigt. Ik heb geen opdracht gegegeven voor parkeren de volgende dag. Bovendien kan ik bewijzen dat ik diezelfde avond in Delft was teruggekeerd.

Kwijtschelding van de parkeeruren op de tweede dag.

Park-line
    Beste heer Van der Pol,

Bedankt voor uw bericht.

De kosten worden berekend tot het betaald parkeren die avond/nacht afloopt. Echter als de actie niet wordt afgemeld, loopt de tijd door waardoor de kosten de volgende dag, wanneer betaald parkeren weer in gaat, weer gaat tellen. Wij hebben inderdaad een automatische afmeldtijd van de volgende dag om 23.59 uur. Dit wordt ook bij iedere parkeeractie vermeldt.

Dit zijn afspraken met de gemeenten en helaas kunnen wij dan ook niet de kosten vergoeden, daar wij deze in het geheel dienen af te staan aan de gemeente. Tevens kunnen wij niet einde van de eerste dag de actie afmelden voor de klant, daar er zones zijn waar je tot 2 of 4 uur 's nachts dient te betalen.

Excuses voor het ongemak.

Petra Bolijn
    Customer Support
    polpaanakker@icloud.com
    Het verwijzen naar de Gemeente Rotterdam vind ik zeer klantonvriendelijk, aangzeien ik een relatie heb met Parkline, al heel lang, tot volle tevredenheid. Uit uw nieuwsbrieven heb nooit kunnen lezen dat Parkline, parkeeracties tot en met de volgende dag door laten lopen. Ik ben dan ook zeer verrast. Waar ligt de grens in de duur van de actie? Het is voorstelbaar dat bij het vergeten de kosten erg oplopen. Ik vind uw besluit van beeindiging langer dan de dag van parkeren systemisch onjuist
    Park-line
    Beste heer Van der Pol,

Bedankt voor uw bericht.

Wij verwijzen u niet naar gemeente maar wij geven aan wat onze afspraken zijn met de gemeente.
    Daarnaast verkondigen wij de automatische afmeldtijd niet in Nieuwsbrieven, maar bij elke parkeeractie die de klant uitvoert.

Wij hebben u met meerdere berichten te sturen op de hoogte gesteld van de actie die nog actief was. Helaas heeft u hier niet eerder op gereageerd. Tevens is het mogelijk zelf een automatische eindtijd in te stellen. Wij hebben u voldoende op de hoogte gesteld van de lopende actie en kunnen dan helaas hierin ook niets voor u betekenen.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groete,

Petra Bolijn
    Customer Support.
    polpaanakker@icloud.com
    Parkeeracties die langer dan een dag doorlopen is voor mij, Parkliner van het eerste uur, volkomen onbekend, en nooit in nieuwsbrieven van Parkline beschreven. Ook de functie van het instellen van een eindtijd was mij niet bekend. Ik vind derhalve dat Park-line mij op een dure wijze heeft laten kennismaken met de verlengde parkeeractie. Ik overweeg dan ook om te stoppen met deze service, die ook nog eens duurder is dan een gewone parkeerpaal. Ik ben erg boos op de halsstarrige houding van Parkl

Ook een klacht indienen over Park-line?