Klacht Parkeerdienst Amsterdam: Bezoekers kunnen geen gebruik meer maken van parkeerkraskaarten in Amsterdam

chanblok

Door nieuw beleid zijn de parkeerkraskaarten niet meer geldig in de binnenstad van Amsterdam. Op verzoek van Cition heb ik een digitaal DIGID besteld, maar ik weet niet wat ik hiermee moet doen. Voor hulp ging ik naar het Cition kantoor aan de Spaklerweg in Amsterdam. maar dat bleek eerder dit jaar gesloten. Ik heb nog wel veel kraskaarten liggen - voor betere tijden naar ik hoop.

Ik wil weten hoe mijn bezoekers mijn DIGID account kunnen gebruiken om te parkeren. Is het gebruikelijk om hiervoor de gegevens uit handen te geven?

Parkeerdienst Amsterdam
    Geachte heer/ mevrouw,Het klopt dat u voor het gebruik van de digitale krasparkeerkaart een DigiD nodig heeft. Met deze DigiD kunt u inloggen op de website mijn.cition.nl om de digitale krasparkeerkaart te gebruiken. Hoe dit werkt kunt u vinden op onze website: http://cition.nl/main.php?obj_id=169640929
    Het is niet de bedoeling is om uw DigiD aan derden te verstrekken. Maar u meldt uw bezoek dat u wilt laten parkeren zelf aan en af.
    De kraskaarten die u nog heeft kunt u niet meer gebruiken. U kunt deze retourneren naar Cition.
    Per post zullen wij u een handleiding voor de digitale krasparkeerkaart en het restitutieformulier doen toekomen.
    Cition BV
    chanblok
    De reactie van Cition is helder. Het komt erop neer dat ik bezoekers niet langer een kraskaart geef, waarna zij het parkeren zelf afhandelen. In plaats hiervan verlangt Cition van mij dat ik het kenteken van de auto van de bezoeker onthoud en dat ik voor iedere bezoeker mijn computer opstart, inlog en een parkeeractie activeer. Voor een handeling komen er dus vier in de plaats. Bestaat hiervoor een App, zodat het bezoekersparkeren bij Cition kan worden geregeld zoals dat gebeurt met Parkmobile?
    Parkeerdienst Amsterdam
    Geachte heer/mevrouw, U kunt digitale kraskaarten via de website of telefonisch gebruiken. Kiest u ervoor om de vergunning telefonisch te gebruiken, dan dient u eerst een aantal gegevens online te registreren. Mensen die hier niet toe in staat zijn kunnen terecht bij een van de Cition servicepunten. De medewerkers helpen met de registratie van het telefoonnummer en pincode. Neem hiervoor een geldig legitimatiebewijs mee.
    U of de medewerkers van de servicepunten kunnen ook een voorkeurlijst van kentekens invoeren. Daarnaast meldt u dat u nog papieren kraskaarten in uw bezit heeft. Indien deze niet ouder dan vijf jaar zijn, kunt u deze terugsturen naar Cition met een verzoek om restitutie. Kijk voor meer informatie op www.cition.nl. Aan een app voor het aanmelden van bezoek wordt gewerkt.We hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
    Cition BV
    chanblok
    Dank voor de toelichting. Ik kijk uit naar de app.
    Graag gedaan!

Ook een klacht indienen over Parkeerdienst Amsterdam?