Klacht Parkeerdienst Amsterdam: Boete gehad terwijl gewoon betaald is.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 641041
Gebruiker
E.J. de Bruijne
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Boete gehad terwijl gewoon betaald is.

Gewenste oplossing

Retourneren boetebedrag
Geboden oplossing
Klacht nog niet opgelost. Wel bericht dat er nog contact wordt opgenomen. We wachten af.....
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

2 reacties

  1. Auteur
    E.J. de Bruijne
    Datum
    1 Parkeergeld betaald
    2 aanmaning per post ontvangen maar niet de boete
    3 door het alleen ontvangen hebben van de aanmaning te laat voor verweer tegen boete.
    4 wel verweer kunnen doen tegen aanmaning en in het gelijk gesteld
    5 zelfs na telefonisch contact met medewerker . Wordt de boete niet kwijtgescholden omdat de termijn verlopen was.
    6 bewijs van betaling hebben we gewoon. Maar boete blijft......
  2. Auteur
    Parkeerdienst Amsterdam
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte E.J. de Bruijne,

    Nadat een naheffingsaanslag (parkeerbon) is opgelegd wordt de invordering hiervan overgedragen aan de dienst Belastingen van de gemeente Amsterdam. Deze dienst stuurt de aanslag (binnen twee dagen) naar de kentekenhouder. Wanneer niet tijdig wordt betaald brengt genoemde dienst aanmaningskosten in rekening.

    Na het opleggen van de naheffingsaanslag kan hiertegen binnen zes weken in bezwaar worden gegaan. U geeft aan alleen de aanmaning te hebben ontvangen. In dit specifieke geval zullen wij uw klacht doorsturen naar de afdeling Bezwaren met het verzoek deze aan te merken als bezwaar tegen de opgelegde naheffingsaanslag. Het kan zijn dat uw ‘bezwaar’ niet-ontvankelijk wordt verklaard (wegens het niet tijdig indienen) maar het kan ook zijn dat uw ‘bezwaar’ toch ambtshalve in behandeling wordt genomen. U zult in ieder geval een reactie van de afdeling Bezwaren ontvangen.

    Met vriendelijke groet,
    Klachtencoördinator Parkeerdiensten
    Gemeente Amsterdam

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Parkeerdienst Amsterdam?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen