Klacht Parkeerdienst Amsterdam: de gemeente moet zijn werk hier doen anders stap ik naar de ombudsman

sad Niet opgelost
Xorif

Paar weken geleden bericht gekregen dat ik van wachtlijf af ben en een parkeervergunning kan krijgen. Ik heb gebeld en aangegeven dat ik dit graag later wel laten ingaan vanwege problemen met vluchten corona en ik in het buitenland vast zat. Collega geeft aan dat het geen probleem is en het vergunning 6 maanden actief blijft zodra ik zou betalen gaat het binnen 3 dagen in. Voor zo ver prima. Op 1 september bel ik even na om te zegen dat ik de betaling ga doen dus binnen 3 dagen de bewonersparkeervergunning verwacht. Krijg ik een hele andere verhaal te horen ik moet brieven schrijven en handmatig opsturen afdeling is alleen per brief te bereiken welkom in 2021 in Amsterdam. Vervolgens na 2 weken hoor ik dat de brieven niet helemaal aangekomen zijn alsof de envelop vanzelf open gegaan is en 2 van de 3 blaadjes eruit vlogen. Ik heb gelukkig foto bewijzen die ik ze ook heb gemaild. Inmiddels al 120 euro aan parkeerkosten betaald en er zit geen enkele vaart in deze dienst. Deze parkeerdienst is er alleen om burgers stress te geven en is niet van deze tijd. Nog maar te zwijgen over het systeem van digid welke vaker een storing heeft dan die werkt.
En medewerkers aan de telefoon die niet genoeg geschold zijn of geen inlevingsvermogen hebben.

parkeervergunning activeren
Ik heb doordat jullie mij verkeerde geïnformeerd hebben nu sinds 1 september parkeerkosten moeten maken aantoonbaar. Nu komt ook nog een vreemde regel van jullie erbij dat ik alsnog parkeervergunning moet betalen vanaf 1 september terwijl hij pas over 3 dagen ingaat zal rond 25 september zijn dus heb ik dubbel betaald parkeer vergunning en parkeerkosten in de automaat. Lijkt me niet dit de wetgever dit zo bedacht heeft. Ik zie graag een passend oplossing en anders ben ik genoodzaakt de ombudsman in te schakelen. Mijn vertrouwen in de gemeente en vooral in deze afdeling is al weg. Zie ook alle slechte beoordelingen van burgers online. Maargoed graag netjes oplossen dit en niet de burgers ermee opzadelen.

Parkeerdienst Amsterdam
    Geachte A. el Yazidy,

Wij hebben navraag gedaan bij de afdeling Vergunningen en genoemde afdeling blijkt de parkeervergunning inmiddels opnieuw te hebben aangemaakt. Wij hebben begrepen dat daarna telefonisch contact met u is geweest waarin werd aangegeven hoe u de parkeervergunning kunt activeren (hoe u deze dus kunt betalen waarna na verwerking van het bedrag de parkeervergunning wordt geactiveerd).

Wij betreuren dat u het contact met onze dienst als onprettig heeft ervaren en bieden u hiervoor excuses aan. Wij hopen dat het contact met onze dienst in de toekomst van positiever aard zal zijn.

Klachtencoördinator Parkeerdiensten
    Gemeente Amsterdam

Ook een klacht indienen over Parkeerdienst Amsterdam?