Opgelost door Parkeerdienst Amsterdam: Geen mogelijkheden tot correctie als een parkeersessie voortijdig wordt gestopt zonder aktie van de

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 404790
Gebruiker
F.A. van Hoeve
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vergunninghouder F.A. van hoeve, 1015 RR huisnr 514 kreeg op 27 nov om 14:09 bezoek van zijn dochter. Via zijn telefoon 06 3615 2806 meldde hij haar auto met kenteken 27 PV PG aan bij Cition.
Zij vertrok rond 16 uur. Toen hij de parkeersessie wilde stoppen bleek er geen parkeersessie meer actief te zijn. Daarop belde hij Cition. De medewerkster kon zien dat de sessie per 15:18 uur was gestopt. Heel vreemd want hij had zijn telefoon tot 16:05 niet geb ruikt.
Hij verzocht de medewerkster de parkeertijd tot 16:05 te verlengen, maar dat bleek niet mogelijk. Daarna verzocht hij aantekening van dit gesprek te maken voor het geval de auto in de niet betaalde periode gecontroleerd zou worden, maar ook dat bleek niet mogelijk.

Ik dien daarom een klacht in dat er, wanneer er bij het aanmelden van een parkeersessie iets fout gaat zonder dat de vergunninghouder daar de oorzaak van is, er geen mogelijkheden zijn om dat te corrigeren.

De oplossing

Een mogelijkheid creeren om een probleem zoals in het beschreven geval te kunnen oplossen.

1 reactie

  1. Auteur
    Parkeerdienst Amsterdam
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Van Hoeve,

    Wanneer een parkeeractie wordt gestart krijgt men te zien tot wanneer geparkeerd kan worden met het op dat moment (nog) aanwezige saldo. Bij onvoldoende saldo in euro’s dient men dan eerst het saldo in euro’s op te waarderen voordat de parkeeractie wordt opgestart. Wanneer namelijk sprake is van onvoldoende saldo in uren en/of euro’s, zal slechts geparkeerd kunnen worden voor het nog aanwezige saldo en dus niet tot het door de parkeerder gewenste tijdstip.

    De parkeeractie is op 27/11/2019 voortijdig gestopt omdat er niet voldoende saldo in euro’s meer aanwezig was. Het saldo van uw kraskaartvergunning staat op dit moment op € 0,06. Wij raden u dan ook aan om het saldo alvast op te waarderen voor een volgende parkeeractie (eventueel kunt u de handleiding vinden op www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer)

    Overigens bestaat Cition sinds 2016 niet meer en zijn haar taken overgenomen door Parkeerdiensten.

    Met vriendelijke groet,
    Klachtencoördinator Parkeerdiensten
    Gemeente Amsterdam

Uiteindelijke oplossing

Auteur
F.A. van Hoeve
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het kwam door onvoldoende saldo. Indiener ging ervan uit dat het saldo automatisch werd opgehoogd maar kennelijk dus niet. Overigens schoot de helpdeskmedewerkster tekort door niet aan te geven dat saldotekort mogelijk/waarschijnlijk de oorzaak was. Verder waardeer ik de snelle respons!
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Parkeerdienst Amsterdam?