Opgelost door Parkeerdienst Amsterdam: Naheffingsaanslag maar wèl bewijs van betaling

content Opgelost
Gurdy

Mijn zoon kreeg gister een naheffingsaanslag van 64,60,- omdat er op 15 januari 2020 om 13.46 uur geen of te weinig parkeerbelasting betaald zou zijn. Dit terwijl hij keurig een parkeerbonnetje heeft gekocht bij de automaat, die geldig was tot 18.28 uur (?). Wèl had hij, in zijn haast en omdat sommige toetsen op de automaat haperden, bij het intypen van het kenteken een S teveel ingetoetst, zodat er bij de laatste letters van het kenteken PSS ipv PS op de bon staat. Maar dit kan nooit de reden van de boete zijn; bij de kentekencheck blijkt een kenteken met PSS op het eind niet eens te bestaan, en bovendien had hij netjes betaald, waarvan hij het bonnetje nog als bewijs heeft...

Het advies zal waarschijnlijk zijn om een bezwaar in te dienen, wat we ook zeker zullen doen, maar ik wil graag zeker weten dat dit goed komt, omdat dit wel erg zuur is en wij overal en altijd netjes parkeergeld betalen.

Graag een reactie...
    Gurdy
    Waarom wordt hier geen reactie geplaatst?
    Parkeerdienst Amsterdam

Dank voor uw klacht.
    Wij hebben inmiddels uw bezwaarschrift ontvangen en u hebt gelijk gekregen.
    U hoeft de parkeerbon niet te betalen. Als u een parkeerbon hebt ontvangen, kunt u deze weggooien.

Parkeerdiensten Amsterdam

Gurdy

Ook een klacht indienen over Parkeerdienst Amsterdam?