Klacht Parkeerdienst Amsterdam: NAHEFFINGSAANSLAG OPGELEGD - BEZWAARSCHRIFT ONGEGROND VERKLAARD

YHO

Tijdens plensbui auto in de van Woustraat even aan de kant gezet wegens geen zicht tijdens het rijden. Na regenbui auto een paar honderd meter verderop geparkeerd en parkeerkaartje gekocht. Blijkbaar in de van Woustraat gescanned om 13.57 uur. Om 14.02 uur ( 5 min. later) parkeerkaartje gekocht op de Ceintuurbaan ( gegevens bekent bij Cition).
Bezwaarschrift ingediend en Cition gebeld om te vragen of hardcopy bankafschrift nodig was. Cition dame gaf aan dat dat niet nodig was en dat ze de transactie in het systeem kon zien. Tevens gaf ze aan dat Cition, in dergelijke situaties, een "tijds-coulance" aanhoudt die ruimer is dan door mij geproduceerde 5 min.

Inmiddels bericht ontvangen dat mijn bezwaar is afgewezen.
Wederom gebeld met Cition. Deze keer minder behulpzame Cition dame, die aangaf mijn eerste gesprek met Cition niet te kunnen zien in het systeem en dat Cition helemaal geen tijds-coulance hanteert. De Jurisprudentie zou bepalen stoppen betekent direct betalen???!

Inhoudelijke, op de feiten gebaseerde, toetsing rekening houdend met de specifieke omstandigheden. Resulterend in het toewijzen van het bezwaar, waardoor de gang naar de rechter vermeden kan worden.

Parkeerdienst Amsterdam
    Geachte heer Ong,

Op basis van de door u verstrekte gegevens is voor ons niet te achterhalen met wie u destijds heeft gesproken. Wanneer echter een voertuig wordt geparkeerd op een reguliere parkeerplaats ontstaat de belastingschuld automatisch en onmiddellijk. In de Verordening Parkeerbelastingen wordt dan ook niet aangegeven hoeveel minuten men de tijd krijgt om de parkeerbelasting te voldoen. Indien relevant zal in de bezwaarfase wel worden gekeken naar de reden van een niet tijdige betaling. Wanneer het bezwaarschrift ongegrond wordt verklaard kan hiertegen in beroep worden gegaan bij de rechtbank. In de uitspraak wordt vermeld, hoe, waar en binnen welk termijn in beroep kan worden gegaan. Wij begrijpen uw teleurstelling maar wijzen u op de te volgen procedure.

Klachtencoördinator Cition B.V.
    YHO
    Had eigenlijk niet anders verwacht ( wel gehoopt!) .... er moet ten slotte ook geld verdiend worden.
    Ik zet nu in op de redelijkheid van de rechter. Hoop dat, indien ik in het gelijk gesteld word door de rechter, Cition wel zo sportief is "haar" jurisprudentie aan te passen!?!?
    YHO
    Nog even naar aanleiding van de reaktie van de Klachtencoördinator Cition B.V. : Ik heb nooit geparkeerd in de Van Woustraat, ik heb slecht even stil gestaan.
    YHO
    Zaak is nu onder de rechter. Hoop op een fair en ONAFHANKELIJK oordeel.

YHO

Ook een klacht indienen over Parkeerdienst Amsterdam?