Klacht Parkeerdienst Amsterdam: Onterecht betaald op zondag

Klachtnummer
# 335852
Gebruiker
RemSan
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vandaag zijn wij ( op zondag 2 dec 18) voor de eerste keer in Amsterdam geweest voor een Paradiso concert bezoek. We hebben braaf 16 euro betaald voor een avondkaart aan de Ruijsdaelkade. Een inwoner van jullie mooie stad attendeerde ons op het feit dat we helemaal niet hadden hoeven betalen op zondag... Wat vreemd dat de automaat ter plaatse dit helemaal niet aangaf voor ons als brave toeristen... We zouden het zeer op prijs stellen om onze 16 euro terug te krijgen van de gemeente Amsterdam. Mvg Remko van Brussel en Sandra Willems, Uden, Noord-Brabant. Tel. 0612089310

De oplossing

Het geld terugstorten

1 reactie

  1. Auteur
    Parkeerdienst Amsterdam
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Van Brussel,

    Het parkeerbeleid van Amsterdam kan per gebied verschillen, voor wat de dagen en tijden betreft waarop voor het parkeren moet worden betaald en voor wat het uurtarief betreft. Het is daarom raadzaam om altijd eerst de tekst, op het touchscreen scherm, van de dichtstbijzijnde parkeerautomaat te lezen. Men kan aan de hand van die informatie weten op welke dagen en tijden voor het parkeren moet worden betaald en tegen welk tarief (de informatie wordt in meerdere talen vermeld).

    Wanneer in een gebied op zondag niet hoeft te worden betaald maar de parkeerder toch betaalt, zal de automaat een parkeerkaartje / parkeerrecht geven voor de eerstvolgende dag waarop wel moet worden betaald voor het parkeren (de parkeerder krijgt dus parkeerrecht voor de maandag).

    U kunt echter een restitutieverzoek indienen. Via de website www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer (u kiest dan de optie parkeergeld terugvragen) kunt u hiervoor een formulier downloaden , invullen, ondertekenen en opsturen (naar het op het formulier vermelde adres). Vergeet u niet een kopie van uw betaalbewijs mee te sturen.

    Met vriendelijke groet,
    Klachtencoördinator Parkeerdiensten
    Gemeente Amsterdam

Ook een klacht indienen over Parkeerdienst Amsterdam?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen