Klacht Parkeerdienst Amsterdam: Onterecht parkeerboetes ruim 3000 euro terugontvangen

Leilaira

Van april 2015 t/m eind juli heb ik ruim €3000 euro aan (digitale) parkeerboetes gehad. Omdat het om een lease auto die een groot wagenpark heeft, duurde het een tijd voordat ik doorhad dat deze bekeuringen waren gegeven. Omdat het om boetes gemaakt met scan auto ging, heb ik nooit enig besef gehad. Ik had namelijk voor die periode een geldige betaalde parkeervergunning voor het gebied waar de bekeuringen zijn gegeven. Na uitgebreid onderzoek, heeft stadsdeelkantoor Zuid aangegeven dat zij ipv 1-SGH-62 ipv 1-SHG-62 hadden ingevoerd. Dit terwijl bij het indienen van alle benodigde documenten om de parkeervergunning op de auto te krijgen volledig waren ingeleverd. Vervolgens 3x op kantoor geweest bij Cition bij Stadsdeelkantoor Zuid (Pres Kennedystraat, Amsterdram). Zij erkende schuld, maar moesten ineens allerlei niet bestaande documenten overleggen om het geld terug te ontvangen. Vervolgens meerdere keren gebeld naar Cition, gemaild. Een jaar verder en nog geen restitutie..

Ik wil mijn onterecht betaalde geld terug. Op korte termijn. En geen zoethoudertje ik kom erop terug. De zaak is bekend, de gegevens bij Cition, gemeente Amsterdam heeft schuld erkend. Nu alleen nog het terugbetalen zelf..

Parkeerdienst Amsterdam
    Geachte mevrouw Jra,

Uit onze gegevens blijkt dat uw vorige klacht (van 05/07/2016) tevens als bezwaarschrift is aangemerkt aangezien niet eerder een bezwaar aangaande de opgelegde naheffingsaanslagen door ons was ontvangen. Op 09/07/2016 is (ambtshalve) uitspraak gedaan. De in de uitspraak vermelde naheffingsaanslagen zijn herzien.

In de uitspraak wordt aangegeven dat de Gemeente Belastingen (Amsterdam) zorg zal dragen voor restitutie. Tevens wordt het telefoonnummer van de Gemeente Belastingen Amsterdam vermeld en aangegeven dat u met genoemde dienst contact kunt opnemen voor meer informatie hierover.

Genoemde dienst heeft ons laten weten dat de bedragen worden overgemaakt naar de rekening waarvan de naheffingsaanslagen zijn betaald.

Wij bieden u tenslotte nogmaals onze excuses aan voor het ongemak.

Klachtencoördinator Parkeerdiensten

Ook een klacht indienen over Parkeerdienst Amsterdam?