Opgelost door Parkmobile: Aantoonbaar onterecht gedeclareerd bedrag

angry Opgelost
versejus#67

Bij het starten van een parkeeractiviteit op 26 nov in Amsterdam is er voor mij op dat moment onzichtbaar op hetzelfde moment een 2de parkeeractiviteit gestart in een andere parkeerzone met hetzelfde kenteken. Hoe kan dit??
Ik heb 'mijn' parkeer activiteit keurig netjes uitgezet maar de andere is buiten mijn weten om doorgelopen tot de volgende dag middernacht. €108,30!!
Dit is niet mijn schuld. Er is iets ongewild geactiveerd wat nooit had mogen en moeten kunnen gebeuren. Dit is een bug in het systeem van Parkmobile.
Dit alles was voor mij later pas zichtbaar op de factuur en het activiteiten overzicht.
Vervolgens is het heel lastig om contact te krijgen met Parkmobile. De medewerkers die je aan de telefoon krijgt begrijpen de klacht niet of ze begrijpen het wel en zeggen dat ze het doorsturen maar vervolgens gebeurt er niets. Zij hebben waarschijnlijk geen bevoegdheden om echt iets op te lossen.
de WhatsApp functie slaat werkelijk helemaal nergens op want daarop krijg ik telkens weer opnieuw hetzelfde automatische bericht dat Parkmobile binnen 24 uur probeert te antwoorden. Ik wil graag in contact komen en dat Parkmobile het ten onrechte afgeschreven bedrag terugbetaald.

Ik wil restituie van het onterecht gedeclareerde bedrag van €108,30 door Parkmobile

Parkmobile
    Beste Brigit,

Bedankt voor je bericht en wat vervelend om te horen allemaal!

Helaas is het momenteel drukker bij ons, waardoor bijvoorbeeld het WhatsApp kanaal helaas een achterstand heeft opgelopen. We streven er uiteraard naar om iedereen zo snel mogelijk te helpen.

In je parkeerhistorie is er te zien dat je de eerste parkeeractie om 09:09:46 uur hebt gestart voor zone 13140 - Amsterdam - Jan Lievensstraat. Enkele seconden later om 09:09:52, heb je nog een parkeeractie gestart, maar voor andere zone 13080 - Amsterdam - Amsteldijk.

In Amsterdam is het mogelijk om meerdere parkeeracties te starten voor hetzelfde kenteken. Dit heeft te maken met de dagtarieven die van toepassing zijn. Je kunt op Locatie A de hele dag parkeren en gebruik maken van een dagtarief, terwijl je ondertussen voor een boodschap/lunch etc. bij Locatie B kunt aanmelden. Hierdoor blijft de eerste parkeeractie actief en het dagtarief in stand. Je kunt echter alleen een dubbele parkeeractie starten voor een andere zone.

Ik heb tevens onze app-logs geraadpleegd, hierin is er te zien wat er aan activiteit is geweest in de app. Er is te zien dat er aan de hand van je GPS-gegevens zones zijn getoond in de app. Je hebt voor zone 13140 gekozen en deze parkeeractie succesvol gestart. Hierna lijkt het erop dat je meerdere keren hebt geprobeerd om nogmaals een parkeeractie te starten en je uiteindelijk voor zone 13080 hebt gekozen. Deze is ook succesvol aangemeld.

Omdat je geen gebruik maakt van onze herinneringsberichten voor een actieve parkeeractie, hebben wij je ook helaas niet kunnen informeren hierover. Het is aan te raden om in ieder geval de gratis push en/of e-mailberichten in te schakelen. Dit kan in de app bij Account > Herinneringen.

Ik snap echt dat het niet de bedoeling is geweest, maar naast dat het de eigen verantwoordelijkheid van onze parkeerders is om correct een parkeeractie te starten, innen wij de parkeerkosten namens de gemeente en hebben wij helaas niet de mogelijkheid om een parkeeractie te wijzigen of terug te draaien. Wij zijn verplicht de volledig geregistreerde kosten alsnog af te dragen.

Echter, omdat ik het een vervelende situatie vind, kan ik vanuit ons uit coulance een vergoeding aanbieden voor de helft van de parkeerkosten á €54,00. Ik heb dit doorgevoerd en zal dan binnen 2-3 weken worden teruggestort op je rekening.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een fijne dag!

Met vriendelijke groeten,

Customer Service Parkmobile ^WK

versejus#67
De helft wordt vergoed. Het is mijn eigen schuld volgens Parkmobile. Ik heb blijkbaar per ongeluk 2 activiteiten geactiveerd maar ik ben van mening dat het niet mogelijk moet zijn om met hetzelfde kenteken gelijktijdig in verschillende zones een parkeeractiviteit te starten. Daarbij was er maar 1 activiteit zichtbaar toen de parkeeractie beëindigde.

Ook een klacht indienen over Parkmobile?