Klacht Parkmobile: App werkt niet naar behoren

Emkn

Doordat de app niet naar behoren werkt ben ik nu genoodzaakt alsnog een bonnetje te halen, terwijl ik een abonnement heb op mijn kenteken.
Van de week is het me een keer gelukt om parkmobile open te krijgen en kon ik een parkeeractie starten. Bij het openen van de app om de actie af te sluiten deed hij weer niet wat ik vroeg. Ik heb daarop de app verwijderd. Nu ik de app opnieuw installeerde met de hoop op betere werking, bleek dat mijn parkeeractie al die tijd was doorgelopen en ik nu veel meer parkeerkosten kwijt was dan nodig.

Ik zou graag willen dat alle bugs worden gefixt en de app weer normaal gaat werken. Ik heb het nodig voor mijn werk. Daarnaast zou ik graag het geld van mijn parkeeractie terug krijgen.

Parkmobile
    Beste mevrouw Kreike-Norg,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Vervelend om te vernemen dat u problemen heeft ervaren met de app.

Voor het gebruik van onze app is een goede internetverbinding noodzakelijk. De reden hiervoor is dat de app verbinding dient te maken met onze server om de parkeerzones, tarieven en informatie op te halen. Daarnaast moet de app verbinding maken om de door u gestopte parkeeractie in de app ook te stoppen in ons systeem. In bepaalde gebieden op straat, alwaar het netwerk druk bezet is of er een verminderd bereik is op het telefoontoestel, kan het zijn dat de verbinding niet stabiel is en kan de app geen optimale verbinding maken met het netwerk. In dat geval is het mogelijk dat u op stop drukt, maar dat uw internetverbinding het niet toelaat om de parkeeractie te beëindigen.

Wanneer u gebruik maakt van de app dan vindt u de bevestiging van het succesvol stoppen van een parkeeractie in de parkeerhistorie. Wij willen u daarom adviseren na het stoppen van een parkeeractie, altijd uw parkeeractie op te zoeken in de parkeerhistorie van de app. Staat de parkeeractie hier vermeld met een begin-, eindtijd en berekende kosten, dan kunt u er van uitgaan dat de parkeeractie correct is afgemeld. Als u dit na iedere actie doet, dan weet u zeker dat parkeeracties niet ongewenst doorlopen.

Mocht u problemen ervaren met de app, dan willen wij u adviseren om eerst te proberen de app ‘hard’ af te sluiten, zodat deze niet meer op de achtergrond actief is. Mocht u hier niet bekend mee zijn, dan kunt u ook uw telefoon helemaal uitschakelen en opnieuw aanzetten of de app opnieuw installeren.

Helaas moeten wij u melden dat er geen mogelijkheid is voor het restitueren van de kosten, daar het voor ons niet mogelijk om geregistreerde parkeeracties achteraf te wijzigen. Dit heeft als reden dat de parkeergelden belastinggeld betreft en dit afgestaan moet worden aan de gemeente.

Whitney van der Koelen
    Customer Support
    Beste Parkmobile,

Allereerst bedankt voor de reactie, helaas kan ik niet veel met bovenstaand verhaal.
    Ik maak namelijk al meer dan een jaar gebruik van parkmobile, dagelijks, want ik gebruik de app voor mijn werk.
    Er iets absoluut niets mis of veranderd aan mijn netwerkverbinding of telefoon, enkel aan de app, vermoedelijk na een update.
    Na deze betreffende update is het namelijk op geen enkele manier meer mogelijk de app te openen. Hij is soms een kwartier aan het laden, ...
    Emkn
    ...als de app uberhaupt al opent. Tijd om hierop te wachten heb ik niet.

"hard"afsluiten zoals u dat noemt, al geprobeerd, net als verwijderen en opnieuw installeren.
    Daarnaast kijk ik altijd mijn parkeeracties terug, controleer altijd of mijn actie is gestopt, maar dat gaat een beetje lastig als de app niet meer wil openen. Zelfs niet als er een parkeeractie loopt.....
    Dit is dus ook mijn probleem. omdat ik mijn actie niet meer kon stoppen, heb ik uiteindelijk de app verwijderd....
    Emkn
    ....waardoor de actie dus al die tijd (totdat ik de app weer kon openen, wat dus een paar dagen duurde) door blijven lopen met alle kosten van dien. Helaas geen nalatigheid of onkunde van mijzelf, wel van de app, waardoor ik nu een hoop parkeergeld kwijt ben.

In uw reactie, komt niet naar voren hoe parkmobile dit gaat oplossen. Als ik kijk naar de reviews in google play ben ik zeker niet de enige met dit probleem. Zou toch een gemiste kans zijn voor jullie.

vriendelijke groet,
    Edith
    Parkmobile
    Beste mevrouw Kreike-Norg,

Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben inderdaad problemen gehad met de Android app na de laatste update. De app hard afsluiten en opnieuw openen, werkte in de meeste gevallen bij gebruikers.

Echter geeft u aan dat u de actie gestart had en wanneer u vervolgens de app wilde openen dat deze het niet deed. Echter was er nog wel een actie actief. Heeft u hierop actie ondernomen om de actie via een andere weg af te melden? De actie stopt namelijk niet uit zichzelf. U mag er daarnaast alleen vanuit gaan dat de actie is afgemeld, wanneer u hiervan een bevestiging ontvangt. Deze hebben wij u niet kunnen geven omdat de app niet werkte. Echter kunt u er dan niet vanuit gaan dat de actie daarmee ook niet meer loopt.

Graag vernemen wij van u.

Met vriendelijke groeten,

Parkmobile ^PB