Klacht Parkmobile: Door het slecht functioneren van de app heb ik een onterechte boete van 64 euro ontvangen.

Mart

Ik heb mijn auto geparkeerd in de avond rond kwart voor 9 en de Parkmobile app aangezet. De timer is gaan lopen. Toen ik diezelfde avond terug liep vond ik een boete bij mijn auto. De app is schijnbaar na 30 minuten gestopt. Ik heb de hele avond niet op mijn telefoon gezeten en snap niet hoe dit mogelijk is.

Een schadevergoeding voor de boete of een mogelijkheid om aan te tonen dat er iets mis is gegaan in de app waardoor ik bezwaar kan indienen.

Parkmobile
    Beste heer Kop,

Ontzettend vervelend dat u een boete heeft ontvangen op zaterdag 9 maart jongstleden.

In het gesprek wat u heeft gehad via ons Social Media kanaal WhatsApp is medegedeeld dat in zone 21869 - Breda een maximale parkeerduur geldt van 30 minuten. Na 30 minuten word automatisch uw parkeeractie beëindigd zoals bepaald door de gemeente Breda. Helaas heeft u de tussentijdse herinneringen uitstaan in uw Parkmobile account waardoor wij u hier niet op hebben kunnen wijzen.

Indien de boete ná 21:14 is uitgeschreven is deze, helaas, terecht. Dit omdat u hier niet meer mocht staan na 21:14 i.v.m. de maximale parkeerduur.

Ik heb voor u de gratis herinneringen aangezet per email- en push notificaties. 10 minuten voor de maximale parkeerduur krijgt u een herinnering per email- en push notificatie en op het moment dat de maximale parkeerduur is bereikt. Om ook de push notificaties te ontvangen als uw toestel vergrendeld is is het raadzaam om de meldingen toe te staan op uw begin/startscherm. Let op: omdat wij afhankelijk zijn van uw internet verbinding voor het succesvol afleveren van de meldingen per email- en push notificaties kunnen wij geen aflever garantie bieden.

Om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen is het raadzaam om de tarief informatie te lezen. U kunt op het i-icoon naast het zone nummer klikken om de tarief informatie in te zien. Zo weet u wat de kosten zijn, wanneer betaald parkeren van toepassing is en wat de maximale parkeerduur is.

Ik wens u een fijne dag toe heer Kop.

Met vriendelijke groeten,

Parkmobile Customer Support

Ook een klacht indienen over Parkmobile?