Klacht Parkmobile: Duur geintje

sad Niet opgelost
stef

In almere buiten zijn de parkeerkosten 2 euro per 24 uur. Nu heb ik iets meer dan een uur geparkeerd en wordt er toch meer dan 2 euro afgehaald. Namelijk 2.31. Dit maakt park mobile niet goedkoper. Als ik dus meer dan een uur parkeer rekent park mobile gewoon verder het uurtarief. En ten tweede betaal ik de volgende dag gewoon weer opnieuw terwijl met een kaartje van 2 euro ik de volgende dag gewoon weer kan parkeren met hetzelfde kaartje.

De parkeerkosten vergoeden, want dit is niet eerlijk en juist heel duur. Waardoor ik het steeds minder ga gebruiken in almere buiten, terwijl ik daar het meeste parkeer.

Parkmobile
    Beste mevrouw Brouwer,

Vervelend dat er onduidelijkheid is over de kosten die wij u hebben berekend voor uw parkeeractie op 1 april jongstleden. Parkmobile voert de tarieven uit namens de gemeente gezien wij namens de gemeente de parkeerbelasting innen bij onze klanten. Dit houdt in dat op straat hetzelfde tarief word gehanteerd als bij Parkmobile.

Sinds januari 2019 is het tarief in zone 36030 - Almere Buiten verhoogd door de gemeente naar het volgende tarief (tevens zichtbaar in de Parkmobile app, de persoonlijke pagina en op de parkeermeter):

36030 - Almere - Almere Buiten

Ma-Za 08:00-22:00; Max parkeerduur: einde volgende dag; €0,42 eerste 6 minuten, daarna €1,64 per uur; maximaal €2,04 per 24 uur.

Zondag 12:00-17:00; Max parkeerduur: einde volgende dag; €0,42 eerste 6 minuten, daarna €1,64 per uur; maximaal €2,04 per 24 uur.

Bovenop de parkeerkosten komen de transactiekosten van €0,27 gezien u als gebruiksvorm Gebruiker/Af en toe parkeerder heeft geselecteerd. De transactiekosten worden vermeld bij de gebruiksvorm tijdens registratie en op uw factuur notificatie. U kunt als gebruiksvorm ook kiezen voor Abonnement, hierbij vervallen de transactiekosten per opgestarte parkeeractie. In plaats daarvan betaald u €2,50 per maand per kenteken exclusief parkeerkosten, ook als u niet parkeert. Gezien uw aantal parkeeracties de afgelopen maanden is het voor u goedkoper om te kiezen voor de gebruiksvorm Gebruiker/Af en toe parkeerder.

Indien u aanvullende vragen heeft kunt u ons bereiken via 09006665666 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groeten,

Parkmobile Customer Support

stef
Uiteindelijke oplossing Niks ze houden zich aan hun eigen regels. Dus voortaan niet meer gebruik van maken in almere buiten iedereen