Opgelost door Parkmobile: Hoge parkeerkosten berekend op locatie waar gratis parkeren is

content Opgelost
rzoutendijk1984

Omdat ik niet zeker wist of het in dit gebied betaald parkeren is heb ik een parkeeraktie ingesteld. Dit doe ik vaker, daar de APP van Parkmobile in het verleden dan aangaf of het betaald parkeren is of niet. GPS kaart gaf exact de straat aan waar ik in stond. Het was betaald parkeren.

Na 1,5 uur parkeren kom ik terug en zet ik mijn parkeren uit. Een rekening van €30,30 voor 1,5 uur parkeren. Blijkbaar kon ik alleen voor een dagkaart kiezen. Na onderzoek blijkt het op deze locatie gratis parkeren te zijn. Ik heb heb dus €30,30 betaald voor 1,5 uur parkeren in een gratis gebied.

Ik heb via whatsapp van Parkmobile dit gedeeld. Ik krijg hier naar meerdere berichten niet veel meer te horen dan GPS werkt niet altijd exact, door gemeente ingesteld en excuus.

Maar mij verder helpen zit er niet bij. Feitelijk geven ze aan dat ik niet op de onderliggende techniek van Parmobile kan vertrouwen en daarmee tegen kosten oploop.

Ik vind het niet correct dat ik €30,30 kosten heb voor 1,5 uur parkeren in een gratis gebied. In mijn ogen zou een dergelijke APP voor gemak moeten zorgen voor mensen die hun auto willen parkeren, zonder zich druk te maken of de achterliggende techniek betrouwbaar is. Ik ben tevreden wanneer Parkmobile een gebaar doet in de kosten en zorgt dat de APP beter gaat functioneren.

Parkmobile
    Beste René,

Bedankt voor je bericht en wat vervelend om te horen!

Onze app laadt de zonekaart op basis van het GPS-netwerk op je toestel. Je kunt zelf instellen of je hierbij ook een ''overlay'' te zien wilt krijgen, met kleurvlakken waarmee het betaald parkeren en de tarieven worden aangegeven op de kaart.

Je geeft aan dat de app precies aangaf waar je geparkeerd stond en hier betaald parkeren gold. Helaas betreft een groot deel van Delft een dagkaartgebied. In dit gebied is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van een uurtarief, maar wordt er te allen tijde een dagtarief berekend, ongeacht de parkeerduur. Dit heeft de gemeente zo doorgevoerd voor deze zone.

Naast dat wij het vermelden in de zonenaam, kun je bij de zone informatie in de app ook altijd de regels en tarieven inzien, voordat je een parkeeractie start.

Ik snap helemaal dat het niet de bedoeling is geweest! Maar omdat wij de parkeerkosten innen namens de gemeente en dit verplicht zijn af te dragen, hebben wij helaas niet de mogelijkheid om een parkeeractie terug te draaien of te wijzigen.

Echter, omdat ik het vervelend vind heb ik vanuit ons als coulance €10,00 parkeertegoed aan je account toegevoegd. Dit zal dan automatisch als korting worden verrekend met kosten van parkeeracties. Het parkeertegoed blijft geldig totdat de volledige korting verbruikt is. Omdat de factuur niet kan worden aangepast, zullen de kosten wel op de eerst volgende factuur te zien zijn. Het parkeertegoed zal echter ook zichtbaar zijn op de factuur.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een fijne dag!

Met vriendelijke groeten,

Customer Service Parkmobile ^WK

rzoutendijk1984
De sympathieke reactie, verdere uitleg en geboden parkeertegoed kan ik zeker waarderen. Ik zal spelen met de "overlay" functie om te bepalen of dat gebruiksvriendelijk is. Om zo proberen toekomstige kosten te voorkomen.

Ook een klacht indienen over Parkmobile?