Klacht Parkmobile: Onduidelijke Parkmobile zorgt voor onterechte kosten

kemal.yavuz

Ik heb voor 1 minuut parkeren in dordrecht 22,65 euro moeten betalen. De reden hiervoor is dat ik op een onduidelijke manier in de app op oke heb gedrukt voor het accepteren van een dagkaart? Dit slaat nergens op. Ik heb voor de zekerheid direct na het weekend gebeld met parkmobile om te vragen of het om een fout gaat. Dat blijkt niet zo. Ik word op een zeer onaangename manier aangesproken door de medewerker van de klantenservice. Die verteld mij heel bot dat hij er niks aan kan doen. Dus ik vragen of het helpt als ik het bij de gemeente dordrecht aangeef. Antwoord medewerker: "Ja dat kan je doen, maar ik weet niet wat hun antwoord zal zijn". Nu ben ik niet iemand die snel geirriteerd raak, maar die gast mogen ze wat mij betreft direct ontslaan en nergens anders meer op een KLANTENservice aannemen. Hij zat er in ieder geval niet voor service naar zijn klant toe. Maar terugkomend op het onderwerp. Ik vind het bizar dat ik voor 1 minuut 22,65 moet betalen. Dat gaat natuurlijk nergens over. Dat nog wel terwijl het tot 22:00 uur betaald parkeren is. Lijkt wel alsof ik potverdikkeme een parkeerboete heb gekregen. Dat terwijl ik eerlijk, voor een aantal luttele seconden, toch mijn parkeerapp aanzet. En dan ook nog ZO je klant aanspreken? Dit voelt dan aan als oplichterij/naaierij. Zo ga je niet met mensen om die jou brood betalen.

Niet incasseren van de 22,65 euro van de parkeeractie in dordrecht, verbeteren van personeel op de klantenservice, een manier vinden om de app duidelijker te maken voor parkeren in zones waar een speciaal parkeerkaart vereist is. (Dagkaart e.d.) (zie bijlage voor parkeeractie)

Bijlagen

Parkmobile
    Beste heer Yavuz,

Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u meer kosten heeft gemaakt dan de bedoeling was en u het voorgaande contact als onprettig heeft ervaren. Wij dienen u te vermelden dat er in bepaalde zones enkel het dagkaarttarief wordt gehanteerd ongeacht de parkeerduur om het kort parkeren in deze zones te ontmoedigen.

Wij zien in uw account dat de parkeeractie is aangemeld met uw inloggegevens door middel van een Android toestel. In de app is een pop-up ingebouwd met de melding dat er een dagdeelkaart geldt in deze zone en de betreffende tarieven. U dient hier op 'OK' te klikken om de parkeeractie daadwerkelijk aan te melden. Ook wordt deze informatie gegeven in de zonetitel en bij de tarieveninformatie. Wij willen u adviseren om deze informatie te allen tijde te raadplegen alvorens een parkeeractie aan te melden om dit soort situaties te voorkomen. U kunt de tarieveninformatie vinden onder het 'i' icoon in de app.

Helaas is het niet mogelijk om parkeerkosten achteraf te wijzigen of annuleren, daar wij deze kosten volledig dienen af te dragen aan de betreffende gemeente. Ook hebben zij inzage in de parkeeracties die bij ons zijn gecreëerd. Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen? U vindt de antwoorden op de meest gestelde vragen op onze website op www.parkmobile.nl/helpdesk. Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat dan helpen wij u graag verder.

Stevie van Maarle
    Customer Support

kemal.yavuz
Hartelijk dank voor totaal niks Parkmobile. Zo onduidelijk als dat de app is, is en blijft het dus naaierij. Vooral als iemand waarvan jullie brood eten en al lang gebruik maakt van jullie app een keer door de onduidelijkheid die jullie hebben gecreërd ineens voor een minuutje zoveel geld moet betalen. En ook dat ze nog eens behandeld worden als honden wanneer ze dit kenbaar proberen te maken bij jullie nutteloze customer care/klantenservice. Reken maar erop dat ik zulke oplichters als jullie geen cent meer ga betalen en dat dit de laatste keer is dat ik jullie app heb gebruikt. Jullie zijn in mijn ogen zowel onbeschoft als professioneel opgeleide oplichters. En dat gaat in ieder geval voor nog een behoorlijk aantal mensen gelden. Zonder vriendelijke groet en wens jullie het slechtste toe.

Ook een klacht indienen over Parkmobile?