Klacht Parkmobile: Onterecht 100 euro meer in rekening gebracht.

Mny

Hebben op 22 juli ongeveer 2,5 uur geparkeerd in rotterdam. Daarbij weten mijn man en ik beiden heel zeker dat we voor vertrek terug naar Arnhem de parkeerapp hadden stopgezet. Nu blijkt uit de betaling dat er ongeveer 1,5 dag in rekening is gebracht met kosten van ca. 100 euro. Hierbij contact gehad met de klantenservice.

Onderstaand vind u hun reactie. Kort gezegd staat daar dat het dus mijn eigen fout is. En dat de consequenties dus maar voor mij zijn. En dat ze wel 50% willen terugstortten. Dit vinden wij niet eerlijk.

---------
Hoi Manny, u appt met Duke. Vervelend te vernemen dat de parkeeractie langer is doorgelopen dan gewenst. Parkmobile draagt de kosten volledig af aan de gemeente en helaas vanwege die reden kunnen we geen aanpassingen maken in de parkeeractie. We hebben de herinneringen voor u aangezet zodat u in het vervolg om het uur een gratis bericht ontvangt van een nog lopende actie. Voor de parkeeractie die is doorgelopen willen we graag eenmalig vanuit Parkmobile voor 50% een restitutie aanmaken. Dit bedrag van EUR 51,68 wordt los van de factuur binnen 2/3 weken teruggestort op uw rekening.

Nog een fijne dag gewenst!

-------

Ook word er zonder te vragen of de klant nog opmerkingen heeft de klant gedag gezegd. Dit lijkt mij niet de normale gang van zaken.

Ik wil dat er 2,5 uur in rekening gebracht wordt ipv 1,5 DAG.

Parkmobile
    Goedemiddag mevrouw Kan,

Bedankt voor uw bericht.

Vervelend om te horen zeg! Ik zie inderdaad dat wij helaas geen afmelding van u hebben mogen ontvangen. Hierdoor is de parkeeractie doorgelopen tot aan de maximale parkeerduur. In de meeste zones betreft dit het einde van de volgende dag. Hierna is de parkeeractie automatisch door ons systeem afgemeld.

Omdat u geen gebruik maakte van onze herinneringsberichten, hebben wij u ook helaas niet kunnen informeren over de lopende parkeeractie. Het is aan te raden om in ieder geval de gratis pushberichten in te schakelen. Dit kan in de app bij Account > Herinneringen.

U geeft aan dat u de parkeeractie heeft gestopt, maar helaas hebben wij geen afmeldverzoek mogen ontvangen. Dit kan gebeuren door bijvoorbeeld verminderd bereik of een verminderde internetverbinding. Het is daarom te adviseren om wanneer u op stop drukt, altijd de bevestiging van het succesvol afmelden af te wachten. Dit betreft een overzicht van je parkeeractie met een eindtijd en eindbedrag. Wanneer u dit te zien krijgt, kunt u er van uitgaan dat de parkeeractie succesvol is afgemeld.

Wij snappen echt dat het niet de bedoeling is geweest, maar omdat wij de parkeerkosten innen namens de gemeente en dit ook verplicht moeten afdragen, hebben wij helaas niet de mogelijkheid om een parkeeractie te wijzigen of terug te draaien. Toch zijn wij u voor de helft van de parkeerkosten tegemoetgekomen, ondanks dat wij het volledig geregistreerde bedrag moeten afdragen aan de gemeente. Terwijl u zelf verantwoordelijk bent voor het correct afmelden van uw parkeeractie en het controleren hiervan.

Wij kunnen u daarom ook helaas niet meer tegemoet komen in de kosten dan aangeboden. Tevens waarderen wij uw feedback over het contact via Whatsapp en zullen dit doorzetten.

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben en wens u een fijne middag verder.

Customer Support Parkmobile ^WK
    Mny
    Momenteel heb ik een betalingsherinneing gekregen met het volledige bedrag. Met eraan toegevoegd dat als er niet betaald word het doorgestuurd word naar een incasso bureau. Graag vraag ik u om een factuur met de helft van de kosten zoals afgesproken.

Ook een klacht indienen over Parkmobile?