Opgelost door Parkmobile: Onterecht boete door foutief functioneren van Parkmobile app.

J. Timmerman

Vandaag; woensdag 28-september-2016 heb ik via de parkmobile app een parkeeractie gestart. Op tijdstip 16:07 heb ik deze parkeeractie aangemeld op het Martiniplein te Sneek, op tijdstip 16:44 heb ik deze parkeeractie weer afgemeld. Tot mijn verbazing werden er geen parkeerkosten berekend (iets wat par achteraf te zien is) en vond ik dus een boete onder de ruitenwisser. Het tijdstip van boete uitschrijven is 16:22. Dus binnen de aangemelde tijd. In mijn mening ligt hier de verantwoordelijkheid bij deze fout danwel storing volledig bij parkmobile. Ik beschik over rechtsbijstand.

*edit bij zojuist controleren om 19:49 zijn ineens de parkeerkosten toegevoegd.

Parkmobile zal de boete volledig voor mij voldoen. Parkmobile zoekt uit waardoor dit probleem zich voor deed. Parkmobile neemt volledig de verantwoordelijkheid op zich en zal ook zorgen dat dit bij alle betrokken instanties bekend is én gearchiveerd wordt. Parkmobile stuurt mij een schriftelijke én ondertekende verklaring vanuit het management van al het bovengenoemde.

*edit aangezien nu de parkeerkosten nu ineens wel berekend zijn, zal Parkmobile voor mij de bezwaar procedure afhandelen en wel binnen 6 weken na dagtekening van deze klacht. Kosten die voortkomen uit het niet tijdig oplossen zal voor rekening zijn voor Parkmobile.

Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u een bekeuring heeft ontvangen ondanks het gebruik van onze diensten. Derhalve wil ik u adviseren om bezwaar in te dienen bij de betreffende gemeente, daar u kunt aantonen, met een voorbeeld uit de parkeerhistorie, de parkeeractie te hebben aan- en afgemeld. Daarnaast zijn er ook parkeerkosten berekend, dus zal de boete vermoedelijk onterecht zijn uitgeschreven.

De parkeeractie kunt u terugvinden in de parkeerhistorie via uw persoonlijke pagina op www.mijnparkmobile.nl. Indien u geen inloggegevens meer heeft voor de persoonlijke pagina, kunt u deze opvragen middels het kopje ‘wachtwoord vergeten’.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Parkmobile ^MH
    Beste heer/mevrouw,

Graag zou ik u uitnodigen om de klacht en gewenste oplossing nogmaals goed en begrijpend door te lezen. Vooral wat bij "edit" geschreven staat. Hierdoor zal de boete op het moment van uitschrijven waarschrijnlijk toch terecht zijn geweest. Hieruit concludeer ik dat zowel ikzelf als de parkeerwachter ons taak correct uitgevoerd hebben. Dat betekend ook dat de oorzaak en verantwoordelijkheid in het systeem van Parkmobile ligt. Daarom wens ik dat Parkmobile het oplost.
    Beste heer Timmerman,

Zoals telefonisch besproken, stuur ik u via deze weg een korte samenvatting van ons gesprek. Helaas heeft er 28 september een verstoring plaatsgevonden in de communicatie tussen het systeem van Parkmobile en dat van de handhaving. Hierdoor heeft de handhaving helaas niet kunnen uitlezen of u de parkeerbelasting afstond op het moment van parkeren. De gemeente is hiervan op de hoogte en wij kunnen u dan ook alvast melden dat het niet nodig zal zijn om via de normale procedure bezwaar aan te tekenen. De boete zal dan ook ingetrokken worden. U zult hier nog officieel bericht van ons van ontvangen.

Loulou Lensink
    Customer Support Parkmobile
    J. Timmerman
    Ik heb nog geen bericht per post van zowel gemeente als Parkmobile ontvangen over dat de boete ingetrokken is. Binnen welke termijn kan ik die verwachten?

M.v.g.

Beste heer Timmerman,

Hartelijk dank voor uw reactie.

In deze kan ik u vermelden dat dit wat langer kan duren. Echter kunt u ervan uitgaan dat u de boete niet hoeft te betalen en dus ook geen bezwaar hoeft in te dienen.

Whitney van der Koelen
    Customer Support Parkmobile
    Akkoord. Dank u.

M.v.g.

Parkmobile
    Graag gedaan en een fijne dag verder!
    J. Timmerman
    Na aandringen bleek er uiteindelijk toch een storing te zijn en dit is vervolgens opgelost (moet nog blijken, ik heb nog steeds geen bericht van de gemeente).

J. Timmerman

Ook een klacht indienen over Parkmobile?