Klacht Parkmobile: Onterecht parkeergeld Parkmobile

Sara

Super boos en teleurgesteld in Parkmobile!
Ik ben leerkracht en op 19 januari moest ik voor mijn school in de bibliotheek (Neude Utrecht) zijn. Voor het goed doel! Voor de leerlingen zou ik boeken ophalen voor de Nationale voorleesdagen. Half uurtje geparkeerd. Keurig heb ik Parkmobile uitgezet na het halfuurtje. Dubbel gecontroleerd of de app uit was. Tot mijn verbazing zag ik vandaag dat ik 80 Euro moest betalen. Ik woon in IJsselstein en ik heb hele dag in het centrum Utrecht niks te zoeken! Ik stond daar echt niet de hele dag. Dit is oneerlijk en wil graag dat het recht gezet wordt.

Kwijtschelding( tegemoetkoming)

Parkmobile
    Beste Derya,

Bedankt voor je bericht en wat vervelend om te horen!

Ik zie inderdaad dat wij helaas geen succesvolle afmelding van je hebben mogen ontvangen. Voor het gebruik van onze app is een goede internetverbinding nodig. In bepaalde gebieden op straat, waar het netwerk druk bezet is, kan het zijn dat de verbinding niet optimaal is. De app kan dan soms geen voldoende verbinding maken met het netwerk en het afmeldverzoek niet verwerken.

Het is daarom te adviseren om wanneer je op stop drukt, altijd de bevestiging van het succesvol afmelden af te wachten. Dit betreft een overzicht van je parkeeractie met een eindtijd en eindbedrag. Wanneer je dit te zien krijgt, kun je er van uitgaan dat je parkeeractie succesvol is afgemeld.

Omdat je geen gebruik maakt van onze herinneringsberichten voor een actieve parkeeractie, hebben wij je ook helaas niet kunnen informeren hierover. Het is aan te raden om in ieder geval de gratis push en/of e-mailberichten in te schakelen. Dit kan in de app bij Account > Herinneringen.

Ik snap echt dat het niet de bedoeling is geweest, maar omdat wij de parkeerkosten innen namens de gemeente en dit ook verplicht moeten afdragen, hebben wij helaas niet de mogelijkheid om een parkeeractie te wijzigen of terug te draaien.

Wat ik echter wel kan aanbieden vanuit ons uit coulance is een vergoeding voor de helft van de parkeerkosten á afgerond €40,00. Dit zal dan binnen 2-3 weken worden teruggestort op je rekening.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een fijne dag!

Met vriendelijke groeten,

Customer Service Parkmobile ^WK
    Parkmobile

Ook een klacht indienen over Parkmobile?