Klacht Parkmobile: Onterechte parkeerkosten!

F83

Op 10/11 september 2018 en 9/10 oktober 2018 zijn er onterechte parkeerkosten van € 97,63 in rekening gebracht. Ik heb op beide dagen na een korte duur de parkeersessies gestopt, hierbij haperde de stopknop en moest dit tot drie keer toe indrukken en vervolgens zag ik dat de parkeeractie/tijd gestopt was. Achteraf blijkt dat de parkeeractie is doorgegaan. Ik heb verder geen openstaande meldingen ontvangen van een lopende parkeeractie, dit is meestal wel het geval. Dit geeft wat mij betreft duidelijk aan dat er op die twee momenten een storing met het systeem gaande was, aangezien ik wel degelijk de stopactie heb gezien. Ik wist alleen niet dat we van alle handelingen die we uitvoeren met de applicatie een foto moesten maken als bewijs, aangezien de medewerker anders komt met de onnodige opmerking dat zijn systeem naar behoren werkt (alsof hij op elk moment van de dag met de klanten meekijkt wanneer zij een actie starten of stoppen). Ik gebruik nu al enige tijd de parkeerapp. van Parkmobile en eerder heb ik geen problemen ervaren. Aan mijn parkeergeschiedenis is op te merken dat ik geen lange parkeersessies uitvoer. Specifiek deze twee dagen werkte de applicatie van parkmobile naar mijn mening niet goed. Ik heb contact opgenomen met een medewerker en het verhaal uitgelegd, deze heeft mij vervolgens doorverbonden met een andere medewerker. De tweede medewerker heeft mijn verhaal opnieuw aangehoord en aangegeven dat zij geen rare dingen in het systeem ziet en dat ze dus niks kan doen. Ik heb toen gezegd dat ik kan begrijpen dat zij niets in het systeem ziet aangezien wij voor parkmobile een app. dienen te gebruiken dus ik kan haar moeilijk het moment van op de stopknop drukken bewijzen? Kortom het had weinig zin om aan te geven dat ik zoals ik altijd doe de parkeeractie heb gestopt. De medewerkster kwam daarna terug op het feit dat ze niks kon doen en zou dit toch verder uitzoeken en mij vandaag 11 oktober 2018 om 08:00 precies telefonisch benaderen. Het is inmiddels 14:00 en ben nog niet telefonisch benaderd. Ik ga absoluut niet akkoord met deze onterechte kosten en daarom plaats ik mijn klacht op dit forum.

Ik wil dat het bedrijf dit oplost, omdat hun systeem mijn stopactie niet correct heeft behandeld en de parkeeractie heeft doorgezet tot een volgende dag. Ik ga niet opdraaien voor deze onnodige kosten, dat is namelijk niet de reden waarom ik voor Parkmobile gekozen heb. Je wilt juist geen risico's nemen wat betreft boetes en daarom wil je voorzien zijn van een product waarmee je gemakkelijk kunt parkeren, maar dit voelt als een BOETE!

Daarnaast heb ik gesproken met collega's aangezien ik zo overstuur was na het gesprek met de medewerkers van Parkmobile en toen kwam naar boven dat zij dit ook eerder hebben ervaren met Parkmobile, dat de parkeeractie nadat zij deze hadden gestopt toch door is gegaan. Gelukkig was het bij hun geen enorm hoog bedrag geworden. Maar dit bevestigd in ieder geval dat er wel degelijk storingen kunnen voorkomen in het systeem bij Parkmobile.

Parkmobile
    Beste mevrouw Essakouri,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat uw parkeeractie langer is doorgelopen dan gewenst. Wij zien dat er meerdere malen is getracht om telefonisch contact met u op te nemen op 12 oktober. Helaas hebben wij geen gehoor gekregen.

Mijn collega heeft u 12 oktober een email gestuurd met een coulance verzoek voor de gemaakte parkeerkosten.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Parkmobile Customer Support

F83
Ik ben op 12 oktober niet gebeld en ik heb geen email ontvangen. Graag wil ik hierbij aangeven of u serieus naar mijn klacht kunt kijken en mij kunt informeren over de verdere afhandeling.

Ook een klacht indienen over Parkmobile?