Klacht Parkmobile: Parkeerapp meldt niet af - onnodig hoge rekening

Volkertdeen

Dinsdag 29 juli geparkeerd in de Haarlemmerstraat in Amsterdam. Bij aanmelden parkeeractie krijg ik (na starten) een foutmelding. Ik controleer of de parkeeractie wel loopt. App herkent inlogcode niet meer, maar toont daarna wel lopende parkeeractie. Die heb ik stop gezet - lijkt te werken. Opnieuw geprobeerd de parkeeractie te starten. Lukt, maar weer met foutmelding. Omdat ik toch mijn boodschap moest doen het er maar op gewaagd. Na pakweg 30 minuten parkeren opnieuw de parkeeractie stop gezet. Alles lijkt in orde - er loopt geen parkeeractie meer volgens de app. Nu, ruim een dag later, krijg ik om vijf voor twaalf 's nachts een melding dat de parkeeractie over vijf minuten verloopt! En een rekening van 72 euro!!

Ik heb slechts een korte boodschap gedaan en daar ergens tussen de 30 en 60 minuten gestaan. Ik zou graag de 72 euro, na aftrek van de werkelijke parkeerkosten, van mijn rekening zien verdwijnen dan wel retour ontvangen.

Parkmobile
    Beste Volkert, Bedankt voor uw bericht.Wij hebben uw bericht op Facebook beantwoord. Met vriendelijke groet, Parkmobile
    Volkertdeen
    De reactie houdt in dat Parkmobile niet kan controleren of hun app op mijn toestel heeft gedaan wat ik heb gezien dat het heeft gedaan. Daarmee wordt het mijn woord tegen dat van Parkmobile. Parkmobile kiest er daarbij voor om uit te gaan van mijn 'onbetrouwbaarheid', in plaats van die van hun app.Creditcard-maatschappijen gunnen hun klanten in zo'n geval het voordeel van de twijfel. Die weten hoe je klanten moet behouden.
    Parkmobile
    Beste Volkert, De loggegevens geven aan dat u nimmer heeft ingelogd om de parkeeractie te stoppen. De app heeft ook geen bevestiging van afmelding afgegeven. Alle handelingen worden gelogd. Indien u een foutmelding had gezien, dan hadden wij dit kunnen terugzien in de loggegevens. Excuses voor het ongemak, echter kunnen wij niet afwijken van de gemaakte logs.Met vriendelijke groet, Parkmobile
    Volkertdeen
    Zoals ook hieronder zichtbaar komt dit vaker voor. Helpdesk erkent het zelfs: app herinstalleren zou de klacht moeten verhelpen. Maar bewijzen kan ik niks, dus ben ik mijn geld kwijt - en niet een beetje. In zo'n positie wil je je klanten niet hebben. Zonder bevestigde internetverbinding zou de app helemaal niets moeten kunnen doen. Dat de app nu de mogelijkheid open laat voor dit soort misverstanden, moet Parkmobile zich aanrekenen. Ik ben géén oplichter en wil ook niet zo worden behandeld!

Volkertdeen

Ook een klacht indienen over Parkmobile?