Opgelost door Parkmobile: Parkmobile app stopt parkeeractie automatisch.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 338466
Gebruiker
Edmar
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Mijn parkeeractie is automatisch na 2 uur gestopt zonder dat ik dat zelf in de app heb aangegeven. Ik starte de actie 18:16, omdat de baterij van mijn telefoon bijna keeg was heb ik mijn telefoon gelijk uit gezet. Om ongeveer 22:15 zette ik mijn telefoon weer aan en opende de parkmobile app. Toen zag ik dat er geen parkeeractie meer liep. In de historie zag ik dat die om 20:16 gestopt was. Dus toen mijn telefoon al geruime tijd uit stond. Hoe is dit mogelijk.

Gewenste oplossing

Ik wil graag dat Parkmobile aangeeft hoe dit kan. Ik wil niet een bon ontvangen terwijl ik de intentie heb om mijn parkeeracties te betalen.
Geboden oplossing
Een uitleg dat de app wel werkt, maar dat de parkeeractie gestopt is doordat de gemeente een maximum parkeerduur van 2 uur hanteert waardoor de Parkmobile app de parkeeractie zelf na 2 uur stopt.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

3 reacties

  1. Auteur
    Edmar
    Datum
    Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden met de Park Mobile App?
  2. Auteur
    Parkmobile
    Datum
    Beste heer Loose,

    In elke zone geldt er een maximale parkeerduur. Deze word door de gemeente bepaald. Wij als mobiele parkeeraanbieder voeren deze uit namens de gemeente.

    In zowel de Parkmobile app als op straat word tarief informatie weergeven. Klik op het i-icoon naast het zone nummer voordat u de parkeeractie opstart om de tarief informatie in te zien. Ook kunt u herinneringen instellen per email- en SMS (SMS kost €0,25 p.o.b. met aflever garantie, email is gratis) zodat wij u kunnen wijzen op de maximale parkeerduur.

    In de zone waar u heeft geparkeerd geldt een maximale parkeerduur van 120 minuten zoals bepaald door de gemeente. Ik heb de tarief informatie toegevoegd voor u zodat u deze kunt bekijken. Daar waar u van de gemeente níet langer dan 120 minuten mag parkeren zijn wij verplicht om de parkeeractie af te melden na 120 minuten.

    Ik heb voor u nu de gratis herinneringen ingesteld per email. 10 minuten voor uw parkeeractie de maximale parkeerduur bereikt ontvangt u een email en op het moment dat de maximale parkeerduur is bereikt. Let wel: op email herinneringen kunnen wij geen aflever garantie bieden daar waar wij afhankelijk zijn van uw internet verbinding.

    Ik raad u aan om te allen tijde de tarief informatie te raadplegen vóórdat u de parkeeractie opstart.

    Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd. Voor verdere vragen kunt u ons contacteren via 09006665666 (lokaal tarief).

    Met vriendelijke groeten,

    Parkmobile Customer Support
  3. Auteur
    Edmar
    Datum
    Vriendelijk bedankt voor deze duidelijke uitleg. Ik was bang dat er iets mis was met de app.

    Met vriendelijke groet,
    Edwin Loose.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Parkmobile?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen