Klacht Parkmobile: Parkmobile parkeeraktie klopt mirt

Under

Parkeer aktie gestart op 04-04 voor 21 minuten. Afgemeld via de stop knop op de app. Daarna ben ik ergens anders gaan staat ongeveer een 15 minuut later een nieuwe parkeer aktie ( kunnen ) gestart. Deze was van 18:15 tot 00:00. Niet om 00:00 uitgezet maar de volgende ochtend toen ik wegging om 06:15 (betaald parkeren is tot 00:00)

Parkeer aktie gestopt, blijkt dat ik een dubbele parkeer aktie hebt gestart. Dus de parkeer aktie van 21 min bij de eerste parkeerplaats heeft doorgelopen en de volgende parkeer aktie heeft tot 05-04 18:15 door gelopen dus de parkeer kosten zijn behoorlijk opgelopen. Ipv 1,50€ voor 20 minuten staan is het 22,65€ en voor de andere zou ik rond de 18€ kwijt zijn nu 37,77€

Meerdere malen geveld met parkmobile. Wordt gewoon gezegd dat het mijn eigen schuld is en dat hun niks willen en kunnen doen, omdat hun ook de kosten moeten afdragen aan de gemeente.

Leuk onderwerp bij radar pas geweest, belachelijk hoe de meneer iedereens probleem van tafel veegt want parkmobile is niet het probleem!

Volledige vergoeding van de parkeerkosten en gemaakte telefoonkosten en een excuus voor het slecht behandelen van dit soort problemen niet door de persoon aan de telefoon, maar het protocol van de klantenservice.

Parkmobile
    Beste heer Te Paske,

Hartelijk dank voor uw bericht en het invullen van ons restitutieformulier.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u bij het afmelden van uw parkeeractie problemen heeft ervaren en de kosten hoger zijn uitgevallen dan gewenst.

In deze kan ik u vermelden dat wij uw parkeerhistorie hebben geraadpleegd. Hierin is er te zien dat u de eerste parkeeractie voor zone 16010 - Amsterdam - Frederik Hendrikstraat om 17:24 uur heeft gestart, echter pas de volgende ochtend om 05:58 uur heeft afgemeld. De tweede parkeeractie voor zone 11038 - Amsterdam - Marnixkade heeft u om 17:55 uur aangemeld en de volgende dag om 18:14 uur afgemeld.

Helaas is het mogelijk om twee parkeeracties tegelijk aan te melden voor hetzelfde kenteken in de gemeente Amsterdam. De gemeente Amsterdam heeft dit mogelijk gemaakt i.v.m. de dagtarieven die van toepassing kunnen zijn. Het is bijvoorbeeld mogelijk om de hele dag in een zone geparkeerd te staan, zodat er een voordelig dagtarief wordt berekend. Als echter tussendoor het voertuig even ergens anders geparkeerd dient te worden, i.v.m. een boodschap of afspraak, dan kan er opnieuw een nieuwe actie worden aangemeld, terwijl de eerste parkeeractie nog loopt. Als deze zou worden afgemeld, zou het dagtarief niet meer van toepassing zijn. Deze manier van parkeren is alleen mogelijk met een zelfde kenteken, maar in verschillende zones.

Wanneer u een parkeeractie afmeldt, is het te allen tijde aan te raden om de bevestiging van het succesvol afmelden af te wachten. Wordt er een eindtijd en eindbedrag weergeven, dan is dit de bevestiging dat uw parkeeractie succesvol is afgemeld. Wanneer deze bevestiging uitblijft of de app blijft laden, dan kan deze vermoedelijk niet genoeg verbinding maken met het netwerk op uw toestel. U kunt dan altijd door te bellen naar 020-7990000 (lokaal tarief) de parkeeractie alsnog stoppen. De spraakcomputer zal u hierin begeleiden. Ook is afmelden per SMS bericht een optie. Stuur de letter ‘Q’ naar 4111. U ontvangt dan in een SMS bericht de bevestiging dat de parkeeractie succesvol is beëindigd.

Omdat wij het vervelend vinden dat uw kosten hoger zijn uitgevallen dan gewenst, willen wij u uit eenmalige coulance tegemoetkomen in de teveel gemaakte kosten. Wij zullen de parkeeractie met de hoogste kosten vergoeden. Het bedrag á €37,77 zal binnen drie weken worden teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer.

Wij hopen dat wij u hiermee naar wens hebben geholpen en dat u, ondanks deze vervelende ervaring, in de toekomst weer zorgeloos gebruik zult maken van Parkmobile.

Whitney van der Koelen
    Customer Support Parkmobile

Ook een klacht indienen over Parkmobile?