Klacht Parkmobile: Per ongeluk dagkaart aangeklikt, 25€ kwijt in 10 minuten

Erik

Per ongeluk in de haast een dagkaart aangeklikt. Moest 10 minuten in Leiden zijn en heb dus tot morgenmiddag betaald. Gelijk gebeld ter plaatse, jammer joh.
Kunnen we niet meer stop zetten. Kansloos, 10 minuten parkeren, 25€..

De app moet worden aangepast dat je een extra waarschuwing krijgt dat het een dagkaart betreft. Raar dat je met 1 klik 25 € lichter bent en dit niet kan herstellen.

Parkmobile
    Beste E. Kamerbeek,

Bedankt voor je contact met onze helpdesk! Wat vervelend dat je een hoger tarief hebt betaald voor parkeren terwijl je hier niet van op de hoogte bent geweest.

Op de geselecteerde zone is er door de gemeente ingesteld dat er alleen met een dagkaart geparkeerd mag worden. Dit tarief wordt gelijk in rekening gebracht bij het starten van de parkeeractie ongeacht hoe lang er geparkeerd wordt. Omdat deze voor de gehele dag geldig is kan je deze ook niet uitzetten, deze slaat vanzelf na 24 uur af. Wij proberen dit zo duidelijk mogelijk te vermelden naar onze klanten door middel van het vermelden in de titel en tariefinformatie. Als je de parkeeractie start ga je in deze akkoord met de gegeven tarieven en kunnen wij hier helaas geen wijzigingen in aanbrengen. Dit komt omdat wij de parkeerkosten innen namens de gemeentes, dit bedrag in zijn geheel afdragen en hier achteraf geen correcties in mogen maken. Sorry ik had je graag een ander antwoord gegeven.

Probeer ook altijd te controleren of het zonenummer op straat overeenkomt met die je ziet in de app. De suggesties worden namelijk geladen aan de hand van het GPS signaal van je telefoon. Omdat deze onder andere afhankelijk is van de internetverbinding van je toestel, is deze niet altijd 100% betrouwbaar. De zonegrenzen liggen soms vrij dicht op elkaar, probeer hier dus goed op te letten in het vervolg. Mocht de correcte zone niet gelijk naar voren komen dan kan je dit handmatig invoeren in de balk bovenin de kaart in de app.

Mocht je geen gebruik willen maken van het dagkaart tarief dien je helaas op een andere plek te parkeren waar een uurtarief van toepassing is. Om je deels tegemoet te komen in de kosten is er al een parkeertegoed van €5 in je account verwerkt, dit zal worden verrekend met je eerstvolgende parkeeracties. Dit is helaas het maximale wat wij voor je kunnen betekenen.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Customer Service Parkmobile ^NK

Ook een klacht indienen over Parkmobile?