Klacht Parkmobile: Verkeerd tarief aangegeven

Klachtnummer
# 566709
Gebruiker
Hans
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb mijn auto geparkeerd in zone 3131, wat 1 euro per uur zou kosten.
Na 4,5 uur stop ik de parkeeractie en wordt er aangegeven dat het 17,50 heeft gekost.
Nu blijkt dat alleen het 1e uur 1 euro is, maar er staat letterlijk "€ 1,00 / u". Verder staat er helemaal geen info, als ik dit had geweten had ik hem wel verderop gezet.
Via WhatsApp zijn ze niet te pakken te krijgen, enkel via de telefoon maar ik ga niet een uur aan de lijn hangen.

De oplossing

Het tarief rekenen die vooraf aangegeven is, dus 4,50 ipv 17,50.

3 reacties

  1. Auteur
    Parkmobile
    Datum
    Beste heer/mevrouw Nobel,

    Vervelend om te lezen dat je het zo hebt mogen ervaren.

    Ik kan me voorstellen dat het onduidelijk is geweest. Het is echter zo dat er in de zone informatie wel wordt aangegeven wat de tarieven precies zijn. Helaas kunnen wij hier niks aan veranderen omdat het parkeerbealsting is en de tarieven wel juist in de zone informatie wordt weergegeven.

    Uit coulance zal ik €5,00 parkeertegoed in het account plaatsen en wordt het verrekend bij de eerst volgende parkeeractie.

    Mocht je nog vragen hebben horen wij het graag.

    Met vriendelijke groet,

    Customer service Parkmobile ^RK
  2. Auteur
    Hans
    Datum
    Er staat letterlijk 1 euro per uur. Niet "1 euro voor het 1e uur".
    Ik gebruik al ruim 5 jaar Parkmobile, nooit heb ik in de zone informatie op moeten zoeken wat precies de tarieven zijn. Het tarief staat namelijk gewoon bij de "Start parkeren" knop: 1 euro per uur.
    Als ik in de zone informatie moet kijken voor de tarieven, moet je niet in het startmenu een ander tarief aangeven.

    Dit zijn niet eens kleine lettertjes, dit zijn verstopte lettertjes.
  3. Auteur
    Hans
    Datum
    En het negeren door Parkmobile is weer hervat... 5 euro tegoed zie ik ook nergens, niet dat het uitmaakt want ik ga geen 17.50 betalen.

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Parkmobile?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen