Klacht Parkmobile: Verkeerde parkeercode in app obv GPS locatie: boete gekregen!

# 531984
ReinM

Op 6/12/2020 geparkeerd op de Houtrustweg in Scheveningen.

Parkmobile heeft zone 2268 ingesteld, terwijl de zone 2248 moet zijn.

Resultaat: bekeuring!

zowel in beroep gegaan bij de gemeente Den Haag, als deze fout aangegeven bij Parkmobile. Na aantal weken en reminder (!) uiteindelijk een reactie gekregen van 'jammer maar helaas'.

Dat Parkmobile mij op enige manier schadeloos stelt. Op hun website staat onder andere:
- Nooit meer parkeerboetes
- Nooit meer te veel betalen
- Nooit meer naar de parkeerautomaat

Parkeer, klik en wij doen de rest. Makkelijk toch?

Dat betekent toch dat ik er best vanuit mag gaan dat de geselecteerde zone obv GPS locatie ok is? En zeker niet meer dan 'lichtjes afwijkt'?

Parkmobile
    Beste heer/mevrouw,

Hartstikke vervelend te vernemen dat u een boete heeft ontvangen. Parkmobile tracht ten alle tijden de zones en tarieven goed weer te geven. Echter is de GPS een externe factor en wordt via de telefoon bepaald waar u op dat moment het dichtst bij in de buurt staat. Helaas kunnen we er verder dan ook niks aan veranderen indien de gemeente niet meegaat met het bezwaar. Advies zou zijn om in drukke gebieden altijd goed te controleren of de bovenste zone overeenkomt met de zone waar u geparkeerd staat. Excuses voor de ongemakken.

Team Parkmobile

ReinM
Standaard antwoord, zonder enig besef van klantvriendelijkheid en customer lifetime value. Mijn laatste transactie met Parkmobile heeft inmiddels plaatsgevonden.

Ook een klacht indienen over Parkmobile?