Klacht Parkmobile: Verkeerde parkeercode in app obv GPS locatie: boete gekregen!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 531984
Gebruiker
ReinM
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 6/12/2020 geparkeerd op de Houtrustweg in Scheveningen.

Parkmobile heeft zone 2268 ingesteld, terwijl de zone 2248 moet zijn.

Resultaat: bekeuring!

zowel in beroep gegaan bij de gemeente Den Haag, als deze fout aangegeven bij Parkmobile. Na aantal weken en reminder (!) uiteindelijk een reactie gekregen van 'jammer maar helaas'.

De oplossing

Dat Parkmobile mij op enige manier schadeloos stelt. Op hun website staat onder andere:
- Nooit meer parkeerboetes
- Nooit meer te veel betalen
- Nooit meer naar de parkeerautomaat

Parkeer, klik en wij doen de rest. Makkelijk toch?

Dat betekent toch dat ik er best vanuit mag gaan dat de geselecteerde zone obv GPS locatie ok is? En zeker niet meer dan 'lichtjes afwijkt'?

1 reactie

  1. Auteur
    Parkmobile
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/mevrouw,

    Hartstikke vervelend te vernemen dat u een boete heeft ontvangen. Parkmobile tracht ten alle tijden de zones en tarieven goed weer te geven. Echter is de GPS een externe factor en wordt via de telefoon bepaald waar u op dat moment het dichtst bij in de buurt staat. Helaas kunnen we er verder dan ook niks aan veranderen indien de gemeente niet meegaat met het bezwaar. Advies zou zijn om in drukke gebieden altijd goed te controleren of de bovenste zone overeenkomt met de zone waar u geparkeerd staat. Excuses voor de ongemakken.

    Met vriendelijke groet,
    Team Parkmobile

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ReinM
Datum
Uiteindelijke oplossing
Standaard antwoord, zonder enig besef van klantvriendelijkheid en customer lifetime value. Mijn laatste transactie met Parkmobile heeft inmiddels plaatsgevonden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Parkmobile?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen