Klacht Parkmobile: Waardeloze app

Kim

Parkmobile app werkt niet altijd goed. Heb afgemeld....het parkmobile icoontje verdwijnt dan....maar dag erna zie ik gewoon 43 euro kosten....duur geintje als ik mijn dochter afzet bij crèche.

Graag 7 min in rekening brengen en niet extra uren

Parkmobile
    Beste mevrouw Lee,

Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend dat uw parkeeractie langer is doorgelopen dan gewenst.

Voor het gebruik van onze app is een goede internetverbinding noodzakelijk. De reden hiervoor is dat de app verbinding dient te maken met onze server om de parkeerzones, tarieven en informatie op te halen. Daarnaast moet de app verbinding maken om de door u gestopte parkeeractie in de app ook te stoppen in ons systeem.
    In bepaalde gebieden op straat, waar het netwerk druk bezet is of er een verminderd bereik is op het telefoontoestel, kan het zijn dat de verbinding niet stabiel is en kan de app geen optimale verbinding maken met het netwerk. In dat geval is het mogelijk dat u op stop drukt, maar dat uw internetverbinding het niet toelaat om de parkeeractie te beëindigen. Doordat de app niet genoeg verbinding kan maken, kan het voorkomen dat het icoontje niet kan laden en deze verdwijnt in uw scherm. Dit betekent echter niet dat de actie is afgemeld.

Wanneer u gebruik maakt van de app dan vindt u de bevestiging van het succesvol stoppen van een parkeeractie in de parkeerhistorie. Wij willen u daarom adviseren na het stoppen van een parkeeractie, altijd uw parkeeractie op te zoeken in de parkeerhistorie van de app. Staat de parkeeractie hier vermeld met een begin-, eindtijd en berekende kosten, dan kunt u er van uitgaan dat de parkeeractie correct is afgemeld. Als u dit na iedere actie doet, dan weet u zeker dat parkeeracties niet ongewenst doorlopen.

Wij vinden het heel vervelend dat het niet direct gelukt is om uw parkeeractie te beëindigen. Echter moeten wij u helaas melden dat het niet mogelijk is voor ons om geregistreerde parkeeracties achteraf te wijzigen. Dit heeft als reden dat de parkeergelden belastinggeld betreft en dat dit afgestaan moet worden aan de gemeente.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Whitney van der Koelen
    Customer Support

Ook een klacht indienen over Parkmobile?