Klacht Parkmobile: Wil alleen 2 uur parkeergeld betalen, wat terecht is i.p.v. €29,25 (dagkaart) waar niet gevraagd is.

Casti

Ik heb vandaag om 16.57 uur geparkeerd in de
Gerardus de Haenstraat in Delft.
Zoals gebruikelijk heb ik mij via de app aangemeld bij Parkmobile. Bij vertrek
(2 uur later) wilde ik mij afmelden en zag opeen een bedrag van €29,25 staan en dat het een dagkaart was waar ik niet om gevraagd heb. Eenmaal thuisgekomen ben ik gelijk gaan zoeken naar een telefoonnummer van jullie zodat ik contact op kon nemen. Helaas zijn jullie, zo te zien, totaal niet telefonisch bereikbaar wat heel onhandig is. Dan maar via deze manier.

Ik wil dat het bedrag in rekening wordt gebracht gereduceerd zien naar 2 uur betaald parkeren waar ik gewoon gebruik van heb gemaakt.
Mijn klantnummer is: 4786358

Graag zie ik jullie reactie tegenmoet.

Parkmobile
    Beste mevrouw Casti,

Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u meer kosten heeft gemaakt dan de bedoeling was. Echter gelden bepaalde zones enkel het dagkaarttarief ongeacht de parkeerduur om het kort parkeren in deze zones te ontmoedigen.

Wij zien in uw account dat de parkeeractie is aangemeld met uw inloggegevens door middel van een Android. In de app wordt deze informatie gegeven in de zonetitel en bij de tarieveninformatie. Wij willen u adviseren om deze informatie te allen tijde te raadplegen alvorens een parkeeractie aan te melden om dit soort situaties te voorkomen. U kunt de tarieveninformatie vinden onder het 'i' icoon in de app.

Wij kunnen u vermelden dat onze app afhankelijk is van een GPS-signaal om de zones te weergeven op de zonekaart, dit zijn echter suggesties en wij adviseren onze klanten om te allen tijde het zonenummer op straat te controleren. Zo bent u er zeker van dat u altijd het juiste zonenummer selecteert. Ook is het raadzaam om te kiezen voor ‘Zone lijst’, hier kunt u handmatig het juiste zonenummer invoeren. Het wil namelijk nog wel eens voorkomen dat het juiste zonenummer niet word weergeven.

Helaas is het niet mogelijk om parkeerkosten achteraf te wijzigen of annuleren, daar wij deze kosten volledig dienen af te dragen aan de betreffende gemeente en dit het enige tarief betreft wat er in deze zone gehanteerd wordt. Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen? U vindt de antwoorden op de meest gestelde vragen op onze website op www.parkmobile.nl/helpdesk. Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat dan helpen wij u graag verder.

Customer Support

Ook een klacht indienen over Parkmobile?