Klacht Parship.nl: Parship berekent belachelijk hoge kosten bij herroeping lidmaatschap na 3 dagen!

Todo

Ik had mij ingeschreven bij Parship. Zij maken obv een aantal vragen die je beantwoordt een persoonlijkheidsrapport. Dat sturen ze je ongevraagd op per mail. Dat rapport klopt van geen kanten. Obv deze zogenaamde persoonlijkheidskenmerken zoekt Parship mogelijke partners voor je uit. Ook daar slaan zij volledig de plank mis.
Na 3 dagen ergernis heb ik een beroep gedaan op mijn herroepingsrecht en mijn lidmaatschap opgezegd. Ik had toen al 26,95 betaald.
Vervolgens krijg ik een bericht dat ik moet betalen voor dat waardeloze persoonlijkheidsrapport dat normaal €129,- kost!!!! Nu 'slechts' de helft, dus ik kon nog eens €37,55 betalen. Dus voor 3 dagen lidmaatschap berekent Parship maar liefst ruim 63 euro!!
En uiteraard staat dat allemaal in de kleine lettertjes. Desalniettemin vind ik het een grof schandaal dat dit soort praktijken wordt toegestaan in Nederland.
Inmiddels heb ik een site gevonden met reviews over Parship en daar lusten de honden geen brood van.
Kan KASSA niks aan dit soort praktijken doen?

Mijn geld terug.

Parship.nl
    Geachte Parship-lid,

In verband met uw privacy kan ik hier niet in detail ingaan op uw klacht. Ik zal dit doen in een rechtstreeks bericht via Parship.

Het Parship-persoonlijkheidsrapport richt zich anders dan een gewone persoonlijkheidstest specifiek op de partnerpersoonlijkheid. Bezoekt men het profiel van een ander Parship-lid, dan worden de partnerpersoonlijkheden van beide leden vergeleken en getoond als matchingresultaat. Welke partnervoorstellen men ontvangt is afhankelijk van de persoonlijke zoekinstellingen van beide leden.

De informatie over de herroeping en de waardecompensatie is beschikbaar nog voordat de bestelling wordt afgesloten. Deze is bijvoorbeeld te vinden op onze website onder "Help & Contact" of "Herroepingsrecht". Vanzelfsprekend hebben wij ook tijdens de bestelling op deze regeling gewezen:
    • Op de pagina waar men de bestelling bevestigt, bevestigt men ook de Algemene Voorwaarden (AV). In deze AV wordt het herroepingsrecht verklaard, inclusief de regeling dat mogelijk een evenredige betaling verschuldigd is.
    • Na de afronding van de bestelling geeft een lid uitdrukkelijk de wens te kennen, dat Parship direct met de uitvoering van de dienst moet beginnen. Ook hierbij is een bevestiging van de regeling met betrekking tot waardecompensatie door middel van het plaatsen van een vinkje vereist.
    • Bovendien informeren wij in de bevestiging van de bestelling, die direct na het afsluiten van de bestelling per e-mail aan het lid is verstuurd.

Als u nog verdere vragen heeft, laat het mij dan alstublieft weten via een e-mail aan klantenservice@parship.nl.

Vriendelijke groet,
    Parship Webcare-Team

Ook een klacht indienen over Parship.nl?