Klacht Parship.nl: Stilzwijgende verlenging contract bepaalde duur

Klachtnummer
# 195838
Gebruiker
Lindsay
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In november 2015 heb ik een jaarcontract afgesloten bij Parship. Ik heb hier niet veel mee gedaan en vergat van het bestaan van deze website. Tot ik gister tot mijn stomme verbazing 79,- van mijn rekening zag verdwijnen richting Parship. Ze hebben mijn contract stilzwijgend verlengd met het belachelijke bedrag van 79,- voor een maand. Annuleren was alleen mogelijk vanaf 16 december 2015 dus het bedrag van 79,- ben ik kwijt. Ze noemden het ook nog een stap in mijn richting dat ik niet nog een termijn extra hoefde te betalen. Abonnementen die voor een bepaalde tijd zijn afgesloten, mogen niet stilzwijgend verlengd worden. Nu zegt parship 'maar dit staat in de mail die je kreeg toen je het abonnement afsloot'. Dat is een jaar geleden, het was heel netjes geweest als ik en met mij vele andere klanten als ik even lees op internet een waarschuwingsmail ontvangen.

De oplossing

Per direct annulering van mijn contract en het bedrag van 79,- terug ontvangen.

1 reactie

  1. Auteur
    Parship.nl
    Datum
    Beste mevrouw,

    Graag wil ik hierbij op uw klacht ingaan.
    Zoals wij u hebben laten weten, wordt ieder premium-lidmaatschap verlengd als er niet tijdig wordt opgezegd. Wij wijzen op de verlenging in de algemene voorwaarden, tijdens het bestelproces en in de e-mail met de bevestiging van uw bestelling. Tevens geven wij daarin aan tot wanneer u precies tijdig op kunt zeggen. De verlenging is een wezenlijk onderdeel van de overeenkomst en geheel in overeenstemming met de "Wet van Dam".

    Wij hebben uw opzegging bevestigd per afloopdatum van de verlenging. Het is niet mogelijk per terugwerkende kracht op te zeggen.

    Met vriendelijke groeten,

    Nico Teeuwen
    Parship WebCare

Ook een klacht indienen over Parship.nl?