Opgelost door Parteon: PARTEON ontwijkt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid !

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 434160
Gebruiker
FrankvdK.
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb al 3 jaar geluidsoverlast van een onderbuurman in een 'zorgflat'. Ik wordt bijna dagelijks gewekt door niet definieerbaar gebonk. Dat begon 3 jaar geleden om 3.30 uur 's nachts. Na heel veel moeite (ik ben halfzijdigf verlamd, heb hersenschade -CVA- en ben zwaar hartpatient). Mijn klacht was niet voldoende voor sancties (hoewel dit wel in het huurcontract staat). Ik moest andere buren vinden met klachten. Uiteindelijk 12 bewoners gevonden. Allen hoog bejaard, dus stelde ik een gezamenlijke brief op om te tekenen. Was óók niet goed! Mensen moesten een individuele brief sturen! Dus heb ik ook nog eens 12 brieven gemaakt met aparte NAW gegevens en in 1 envelop verstuurd. Was ook niet goed ! Mensen moesten zélf, individueel schrijven .... Hoe imbeciel bureaucratisch kun je zijn ? ..... Na heel veel mailen en volhouden ging men accoord en is de veroorzaker voor de kantonrechter gedaagd.
UITSPRAAK: "gedragsverandering", Sociale hulp inschakelen en een tijdsclausule.

Het was een paar maanden rustig en ik leefde weer op,
Inmiddels is de bewoner wee in zijn oude patroon terug gevallen met dit verschil dat hij nu pas om 7 uur begint met zij lawaai.
Dan slaap ik nog. Mijn hersenschade vereist veel rust. (Zorgflat !).

Opnieuw klacht ingediend maar Parteon doet niets. Ja, 'praten', brief sturen. Zonder resultaat, de overlast houdt aan.
Na veel discussie blijkt 'dat IK opnieuw moet aantonen dat ik overlast ondervind' en 'dat de buurman zich aan de uitspraak van 'na 7.00 uur' houdt'.

Mijn argument is dat hij dat niet doet. 7 uur was een clausule in het vonnis van 'gedragsverandering en 'hulp inschakelen' ijn gedrag is niet veranderd.

Dus is mij klacht gegrond vind ik. Ik heb zorg nodig en ontvang begeleiding. Nu opnieuw van mij eisen een hele klachten procedure te starten is onredelijk en zeer klant onvriendelijk.
De veroorzaker (met veroordeling) wordt ontzien en ik als jarenlange huurder sta met lege handen,
PARTEON beroept zich op haar 'inspanningsverplichting' en zegt te doen wat zij kunnen ...
Jurisprudentie zegt dat verhuurders verplicht zijn een oplossing te bewerkstelligen.
Dit weigeren zij vooralsnog.

De oplossing

Door mijn hersenschade en zonder familie ben ik niet in staat opnieuw een hele procedure aan te gaan. Temeer omdat veroorzaker al is veroordeeld.
Parteon weigert echter sancties toe te passen.

Ik zoek een pro-deo Jurist (sociaal minimum) die mij wil bijstaan dit aan te vechten.

1 reactie

  1. Auteur
    Parteon
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag meneer/mevrouw van den Kommer,

    Wij hebben uw bericht doorgestuurd naar de afdeling sociaal beheer.

    Met vriendelijke groet,

    Erna Rijnsburger
    medewerker KIC
    Parteon

Uiteindelijke oplossing

Auteur
FrankvdK.
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen nader contact meer geweest tussen Parteon en mijzelf over het ontstane verschil van mening, nadat ik deze klacht had ingediend bij ket kompas. De klacht over geluidsoverlast is echter sinds 3 dagen plotseling opgelost en de overlast is opgehouden. Dat was het uiteindelijke doel. Doel bereikt. Dank hiervoor.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Parteon?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen