Klacht Paypal: Minderjarig kind krijgt een incassobureau van PayPal op zijn dak

Anoniem

mijn zoon van 17 heeft een probleem met Paypal. Schijnbaar heeft hij daar ooit een rekening kunnen aanmaken. In de kleine lettertjes staat dat je 18 moet zijn maar dat heeft hij niet gezien. Hij heeft dingen gekocht en zelfs toen zijn bankrekening onvoldoende saldo had kon hij nog steeds via PayPal aankopen doen. Nu heeft hij een schuld bij PayPal en PayPal weigert met mij, zijn vader, te communiceren over dit probleem. Aangezien mijn zoon in het buitenland zit tot volgende week dinsdag heb ik gebeld, zijn moeder heeft gebeld, ik heb gemaild en mn zoon heeft een foto van zijn paspoort moeten opsturen want dan was dat het bewijs dat hij minderjarig is. En toch is nu een incassobureau ingeschakeld. Ik heb ze per mail laten weten dat ze met mij moeten communiceren omdat hij minderjarig is. Ook ik heb de kopie opgestuurd van zijn paspoort. In eerste instantie gaf een medewerker aan dat als hij minderjarig bleek te zijn dan dan de schuld kwijt wordt gescholden omdat zij helemaal geen overeenkomst kunnen hebben met een minderjarige. Aangezien ik buiten alle communicatie wordt gehouden (ze geven aan dat het financiele vertrouwelijke gegevens betreft), komen we er niet uit. Volgens een bevriende jurist zijn er artikel in het BW die overeenkomsten die minderjarige aangaan nietig verklaart kunnen worden. Het feit dat PayPal zo gemakkelijk jongeren toestaat om een rekening te openen, dat die rekening ook nog negatief kan gaan, en dat ze vervolgens niet met de ouder willen communiceren maar ondanks verwoede pogingen om het uit te leggen, gewoon een incassobureau op een jongen van 17 jaar afsturen vind ik best heftig. Kunnen jullie me aangeven wat mn rechten zijn en die van mn zoon? Ik vrees ook dat ik niet de enige ouder ben die dit meemaakt. Hoe laakbaar is PayPal hier? Ik hoor graag van jullie. Ik ben ook wel wat ten einde raad omdat zij niet met mij willen communiceren.

Toine Aarts

Wij vinden dat Paypal hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Paypal?