Klacht Paypal: Paypal doet geen onderzoek bij claim, schenden voorwaarden kopersbescherming

Duppen2

Product besteld en betaald met Paypal.
Transactiereferentie 3C199517FD700825E.

Product bij levering incompleet en defect. Contact opgenomen met verkoper, probleem omschreven en foto's van probleem verstuurd.
Deze gaf aan geen retourzending te accepteren en geen terugbetaling te willen doen.
Vervolgens geschil geopend bij Paypal waarbij ik klachten heb beschreven. Verkoper heeft niet gereageerd.

Telefonisch contact gezocht met Paypal en op hun advies geschil opgewaardeerd naar een claim. Gevraagd wat vervolgstappen zijn en waar ik foto's met bewijs aan Paypal kan sturen.
Volgens medewerker zou Paypal een onderzoek starten en contact opnemen met verzoek om bewijs te leveren.

Enige dagen later kreeg ik bericht van Paypal dat claim was gesloten en dat ik geen terugbetaling zou ontvangen.
Paypal heeft geen enkele keer contact gezocht met verzoek om bewijs voor defect product, wat ik telefonisch had aangeboden en waarvan mij verzekerd werd dat dit tijdens onderzoek zou gebeuren.
In bericht van Paypal stond verder ook geen toelichting.

Telefonisch contact gezocht met Paypal. Medewerker wist mij te vertellen dat ik volgens verkoper niet binnen termijn van 14 dagen bij verkoper melding van klacht had gemaakt en dat claim hierom was afgewezen.
In voorwaarden van Paypal wordt enkel gesproken over periode van 180 dagen voor kopersbescherming en gesteld dat incomplete en defecte producten onder kopersbescherming vallen. Ik heb mijn geschil binnen deze periode aangemaakt en kan aantonen dat ik een incompleet en defect product heb ontvangen. Nergens wordt gesproken over een periode van 14 dagen. Dit is iets dat medewerker van Paypal aan telefoon ook bevestigde.
Daarnaast is claim van verkoper onjuist. Indien Paypal daadwerkelijk contact met mij had gezocht tijdens hun onderzoek had ik dit ook kenbaar kunnen maken.
Later bericht gekregen van Paypal dat ik aangifte kan doen bij politie om mogelijk nieuw geschil te starten.

Wordt van kastje naar muurtje gestuurd terwijl Paypal gemaakte afspraken en eigen voorwaarden niet nakomt.
Navraag bij politie leert dat zij niets met aangifte kunnen doen en zij geven advies om aankoopbedrag te storneren via mijn bank om probleem op te lossen.
Zelfde gang van zaken bij andere aankoop via Paypal.
Zorgelijk dat bij claim geen onderzoek wordt gedaan, eigen voorwaarden worden geschonden en geen kopersbescherming wordt geboden.

Alsnog onderzoek door Paypal, bewijs voor defect item op verzoek leverbaar, schadeloosstelling via kopersbescherming.

Wij vinden dat Paypal hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Paypal?