Opgelost door Pearle Opticiens: Kosten gemaakt en dan nog niet serieus genomen worden

Bozeklant#21

Omdat ik steeds meer moeite kreeg met het lezen van kleine letters en ik het vermoeden had een leesbril nodig te hebben een bezoekje gebracht aan de Pearle in Hulst.

Ik gaf aan dat ik wou kijken of ik een leesbril nodig had, maar na een oogmeting bleek al snel dat ik een cilinderafwijking had en dus ook een bril voor veraf nodig had. Na het ophalen van de bril zag ik inderdaad scherper, maar ik kreeg barstende hoofddpijn. Dit zou gewenning moeten zijn dus ik braaf de bril continue opgehad. De hoofdpijn was na drie weken niet over en dus ging ik terug.

Een nieuwe oogmeting gaf hetzelfde resultaat. Ik gaf aan dat ik van dichtbij nog steeds niks zag en niet snapte dat ik geen leesbril kreeg. Ze vonden dat ik er nog zo jong uitzag en niet wisten dat ik 40 was (!!!) en dus dachten dat ik geen leesbril nodig had. Er werd me geadviseerd om naar de oogarts te gaan en als alles goed bevonden zou zijn zou ik nieuwe variofocus brillen krijgen tegen bijbetaling.

Uiteindelijk bij een oogarts beland. Deze vond het vreemd dat ze me de bril voor veraf aangeraden was omdat mijn linkeroog zo goed was dat deze het rechteroog compenseerde. Een bril was volgens hem niet nodig. Sterker nog omdat ik van geen correctie opeens naar een cilindercorrectie van bijna 2 vond hij het niet vreemd dat ik niet kon wennen aan de bril. Het verschil was te groot. Om toch alles uit te sluiten ben ik daarna naar een optometrist gestuurd. Die precies hetzelfde verhaal vertelde en raadde me aan de brillen terug in te leveren,

De Pearle was het hier niet mee eens. Mijn zicht was maar 50 procent en ze waren nieuwsgierig wie mijn oogarts was. Direct naar mijn huisarts gebeld voor de naam van de specialist en de Pearle gaf aan daar inderdaad recepten van te hebben gezien. De brillen werden teruggenomen, maar mijn geld kon wel een paar weken op zich laten wachten omdat dit via het hoofdkantoor loopt. Als bewijs vroeg ik een kopie van het formulier.

Later in de auto zie ik op dit formulier staan: " Reden van klacht: Klant heeft prisma's nodig maar volgens "arts" is dat niet zo". Door het gebruik van arts tussen aanhalingstekens voel ik me niet serieus genomen. Het voelt als een trap na. Ik heb kosten gemaakt voor de oogarts en optometrist, heb weken met koppijn gelopen en dan dit terwijl ik probeerde alles zo netjes te laten verlopen en zelfs de huisarts voor ze belde. Dan mogen ze van mij ook de factuur van de oogarts en optometrist inzien en betalen.

1. Zorgen voor een correcte terugbetaling (drie weken slaat nergens op)
2. De kosten voor de oogarts en optometrist aan mij terug vergoeden (eigen risico zorgverzekering). Immers zij sturen mij er naar toe en wagen daarna nog eens hun bevindingen te begetalliseren en mij niet serieus te nemen getuige het formulier.

Ik overweeg zodra ik de facturen van de zorgverzekering binnenkrijg hiervoor mijn rechtsbijstand in te schakelen mocht de Pearle hieraan geen gehoor geven.

Pearle Opticiens
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Bozeklant#21
    Pearle heeft naar aanleiding van mijn klacht telefonisch contact met me gezocht. Ze betreuren het voorval ten zeerste en hebben daarom contact gezocht met de Pearle in Hulst om te vragen hoe en waarom. Uit dit gesprek blijkt dat dat de opticien aldaar het absoluut niet eens was met de bevindingen van de arts en uit een moment van frustratie dit daarom zo op de bon vermeldde. Dit was echter niet bedoeld als een 'steek' naar mij, maar meer naar mijn oogarts en optometrist.

Pearle Hulst geeft zelf ook aan dat ze hier van balen en dat ze dit nooit op de bon had moeten zetten. Temeer omdat ik aanvankelijk tevreden het pand had verlaten. Welnu ik heb ook wel eens een moment van zwakte dus het is ze bij deze vergeven. Er wordt geprobeerd de centjes versneld terug te storten en ik krijg nog een bloemetje op de koop toe. Wat betreft het vergoeden van de de kosten voor de optometrist en oogarts gaat Pearle niet in mee - maar goed: ze hebben ook kosten gemaakt en hun best gedaan dus ik heb daar best vrede mee. Ik heb nu hetzelfde gevoel dat ik had toen ik de winkel verliet voordat ik de gewraakte opmerking op de bon zag en dat is toch best wel positief. Dus bij deze sluit ik de klacht af.

Ook een klacht indienen over Pearle Opticiens?