Klacht Pearle Opticiens: Kwaliteit glazen beneden de maat

# 319812
hawlery

Ik heb een maand geleden een bril gekocht van pearle, en de kwaliteit valt zéér tegen. De glazen hebben nu al flinke krassen, terwijl ik er zeer voorzichtig mee ben omgegaan. Ik heb het uitsluitend met een brillendoekje schoongemaakt en alleen na het spoelen met water. Dus ik vind het heel vreemd dat er al krassen op zitten. Mijn vorige bril die ik had Hans Anders had gekocht heeft na 5 jaar nog niet zulke krassen gekregen!

Bij de winkel vertelden ze mij dat dit komt doordat ik heb verkeerd heb schoongemaakt of heb laten vallen (niet dus) en dat ze niks konden doen. Ik werd dus helemaal niet verder geholpen.

Los van de krassen zijn de glazen ook stoffenmagneten (ook geen probleem bij mijn vorige bril van hans anders). Ik heb het gold pakket, dus ook hierin valt het zeer tegen.

Ik zou graag willen dat de glazen worden vervangen met glazen van betere kwaliteit. Als dit al na 1 maand gebeurt, kan ik me niet voorstellen wat er na een jaar of langer mee gaat gebeuren.

Pearle Opticiens
    Geachte heer Khalik,

Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw bericht.
    Wij nemen de correspondentie van u als consument bijzonder serieus. Onze procedure is dat er te allen tijde ruggespraak gehouden wordt met de winkel waar uw bericht over gaat om tot een onderbouwd oordeel te komen. Al naar gelang hetgeen u ons voorlegde kunt u bericht van hetzij de betreffende vestiging hetzij Pearle Opticiens hoofdkantoor ontvangen. Wij doen ons uiterste best om u binnen 2 weken een reactie te geven.
    Op voorhand danken wij u voor uw begrip en spreken onze waardering ervoor uit dat u de tijd en moeite heeft willen nemen ons attent te maken op uw mening.

Met vriendelijke Groet
    Pearle Opticiens
    hawlery
    Ik ben gebeld door de klantendienst van Pearle, en er werd mij dezelfde compensatie aangeboden als die ik eerder heb aangeboden gekregen in de winkel (nieuwe glazen voor de helft van de prijs). Heel lang gewacht voor niks dus. Ik ga zeker niet nog meer betalen voor iets dat in de eerste plaats al goed zou moeten zijn!

Inmiddels heb ik ook de glazen van mijn broer en schoonbroer gekeken (die ook onlangs een bril hebben gekocht van de Pearle), en zij hadden ook dezelfde soort krassen op hun glazen. Ik denk dus dat dit zeker wel ligt aan de kwaliteit van de glazen die je bij de Pearle krijgt.

Voor mij is één ding wel duidelijk geworden: dit was de eerste en de láátste keer dat ik een bril koop bij de Pearle. En ik zal het zeker ook niemand aanraden om hier een bril van de te kopen (tenzij je het niet erg vindt als je supersnel krassen krijgt op je glazen).

hawlery
nieuwe glazen voor de helft van de prijs (1 glas vervangen niet mogelijk)

Ook een klacht indienen over Pearle Opticiens?