Opgelost door Pearle Opticiens: Niet goed toch geen geld terug

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 144110
Gebruiker
A.G.M. Horrevorts
Datum
4 reacties

Details

De klacht

In januari 2015 kocht ik bij P drie brillen. Na drie maanden wilde ik de brillen teruggeven, omdat ik er niet beter door zag. Contraexpertise gevraagd bij Specsavers (zonder voorgeschiedenis te melden). S verwees mij naar de oogarts. Die constateerde staar in beide ogen (staaroperatie). Klacht bij P ingediend en gevraagd “Hoe is het mogelijk dat men bij S wel in de gaten had dat er iets mis was met mijn ogen en bij P niet?” Opnieuw gevraagd of P de brillen terug wil nemen. P bood aan om na de staaroperatie nieuwe glazen te leveren tegen 50% korting. Dit aanbod is niet passend: na de staaroperatie heb ik een eenvoudige leesbril nodig. Ik heb drie keer duidelijk gemaakt dat ik niet tevreden ben over de brillen: in de winkel, in mijn klacht en in mijn reactie op de tevredenheid enquête van P. De kern van mijn klacht werd door P niet beantwoord. Namelijk dat P tijdens de oogmeting niet geconstateerd heeft dat er iets aan de hand zou kunnen zijn met mijn ogen en S wel.

De oplossing

Pearle kent de regeling “Niet goed, geld terug”. Graag wil ik van deze regeling gebruik maken.

4 reacties

  1. Auteur
    Pearle Opticiens
    Datum
    Beste heer Horrevorts,

    Wij nemen de correspondentie van u als consument bijzonder serieus. Onze procedure is dat er te allen tijde ruggespraak gehouden wordt met de winkel waar uw bericht over gaat om tot een onderbouwd oordeel te komen. Al naar gelang hetgeen u ons voorlegde kunt u bericht van hetzij de betreffende vestiging hetzij via ons hoofdkantoor ontvangen. Wij doen ons uiterste best om u binnen 2 weken een reactie te geven.

    Wij vertrouwen erop u hiermee correct te hebben geïnformeerd.


    Met vriendelijke groet,
    Pearle Opticiens
  2. Auteur
    A.G.M. Horrevorts
    Datum
    Deze reactie was al eerder door Pearle schriftelijk aan mij gegeven en bevat geen nieuwe informatie. Dat is teleurstellend.
  3. Auteur
    Pearle Opticiens
    Datum
    Met klant overeen gekomen dat twee van de drie brillen retour genomen worden door Pearle Opticiens. Klant gaf aan de zonnebril te willen behouden vanwege getinte glas. Deze dient uiteraard volledig betaald te worden. De aankoopbedragen minus de kortingen van andere brillen krijgt mevrouw Malkus terug betaald.

    Pearle Opticiens
    Consumentenservice
  4. Auteur
    A.G.M. Horrevorts
    Datum
    Met dien verstande dat ik de zonnebril niet wil houden, maar dat ik deze tijdens mijn vakantie ben kwijt geraakt.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.G.M. Horrevorts
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Pearle Opticiens?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen