Klacht Pearle Opticiens: Pearle heeft 147 Euro afgehouden van mijn rekening voor zendingen die ik nooit heb ontvangen.

Klachtnummer
# 597727
Gebruiker
L. van Gelder
Datum
12 reacties

Details

Klacht

Bij telefonisch contact met Pearle vorig jaar oktober kwamen we tot een akkoord dat ze me maandelijks per post ooglenzen zouden zenden. Maar ik heb nooit een zending ontvangen. Ze hebben me wel maandelijks incasso het bedrag van mijn rekening gehaald. Daar kwam ik pas achter in maart - ik ging ervan uit dat er iets was misgelopen bij hun verwerking van het abonnement - en toen heb ik de dienst onmiddellijk geannuleerd. Pearle weigert me het afgehouden bedrag (totaal 147 Euro) terug te betalen. Ze zeggen dat ze de zendingen naar een ander (verkeerd) adres hebben verzonden en nooit retour gekregen. Maar ik heb hen wel mijn juiste adres opgegeven.

Mijn verzoek is dus dat Pearle mij het bedrag van 147 Euro terugbetaalt.

Gewenste oplossing

Ik wil graag dat Pearle mij het bedrag van 147 Euro terugbetaalt.

12 reacties

  1. Auteur
    L. van Gelder
    Datum
    Tot nu geen reaktie ontvangen van Pearle. - Luk
  2. Auteur
    L. van Gelder
    Datum
    Tot nu heb ik nog steeds geen enkele reaktie ontvangen van Pearle. Kennelijk is beantwoorden - laat staan oplossen - van klachten voor hen geen prioriteit.
  3. Auteur
    L. van Gelder
    Datum
    Nog steeds geen enkele reactie van Pearle.
  4. Auteur
    L. van Gelder
    Datum
    Nog steeds geen enkele reaktie ontvangen van Pearle. Kennelijk vinden ze het niet belangrijk om klachten te beantwoorden. Ze hebben dus via domiciliering geld afgehouden van mijn rekening, maar ik heb nooit zendingen van hen ontvangen. Ze weigeren dus zelfs hierop te antwoorden, laat staan mijn geld terug te betalen. Ik wik mijn woorden, dit is oplichterij!
  5. Auteur
    Pearle Opticiens
    Datum
    Beste heer/mevrouw van Gelder,

    Onze excuses voor de late reactie. Wij nemen deze klacht in behandeling en zullen spoedig contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,

    Klantenservice Pearle Opticien
  6. Auteur
    L. van Gelder
    Datum
    Inmiddels, na bijna een maand dus, heb ik bericht van Pearle ontvangen dat ze mijn klacht in behandeling nemen. Ik wacht dus nog steeds op een inhoudelijke reaktie.
  7. Auteur
    Pearle Opticiens
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  8. Auteur
    L. van Gelder
    Datum
    goedemiddag,

    Ik heb jullie proberen te bellen op het nummer 0337505798, kennelijk het nummer van jullie 'klantenservice'. Na 10 minuten wachten aan de telefoon had ik nog steeds niemand aan de lijn en heb ik het opgegeven.

    Kan je mij antwoorden via klachtenkompas of via mijn email?

    Luk
  9. Auteur
    Pearle Opticiens
    Datum
    Beste heer van Gelder,


    Onze excuses dat u lang in de wacht heeft gestaan het was vandaag ongewoonlijk druk bij ons.
    Ik heb u gegevens terug kunnen vinden ik ga er verder mee aan de slag en zal u op de hoogte brengen via uw emailadres die bij ons bekend is.

    Met vriendelijke groet,

    Klantenservice Pearle Opticien
  10. Auteur
    L. van Gelder
    Datum
    Ik heb gisteren bericht ontvangen van Consumentenservice van Pearle dat ze mijn klacht opnemen. Ik wacht op hun verder bericht.
  11. Auteur
    Pearle Opticiens
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  12. Auteur
    L. van Gelder
    Datum
    Ik heb inmiddels het bericht ontvangen van Pearle dat ze mij het bedrag gaan terugbetalen. Ik wacht nu op de betaling.

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Pearle Opticiens?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen