Klacht Pelgrim: Geen garantie ivm aanmeldverplichting bij Pelgrim

goprojojo

We dachten na het lezen van alle klachten over Pelgrim dat het wel mee zal vallen en ons niet zou overkomen. Helaas moet ik toch mijn klacht doen daar ik me als consument niet serieus genomen word.

In 2011 hebben wij een 4 Pelgrim keuken apparatuur gekocht. We hebben destijds enkele dagen achter elkaar geprobeerd om te registreren voor verlengde garantie maar de website was telkens uit de lucht. Door onze verbouwing zijn we verder vergeten om aan te melden.

Recentelijk is het binnenglas van onze oven (Pelgrim OKW595RVS) kapot gesprongen tijdens het braden van kip. Een levensgevaarlijke situatie. Gelukkig waren de kinderen op dat moment niet in de buurt. Dit is niet zomaar een defect maar een ondeugdelijk product.

We hebben daarom contact opgenomen met Pelgrim klantenservice (0900-5550001) en werden meteen gewezen op de aanmeldverplichting. We hebben uitgelegd dat het niet lukte om aan te melden waarop de klantenservice medewerkster aangaf dat het bekend is dat de website eruit ligt...

De medewerkster kon echter niks betekenen omdat we ons niet aangemeld hadden. Ze begon meteen over de voorrijkosten (71 euro) en arbeidsloon (140 euro per uur) van monteur. Ook een beetje inlevingsvermogen was ook ver te zoeken aangezien het niet om een kapotte lampje gaat, maar een levensgevaarlijke situatie als het glas zomaar kan breken.

Als consument wil ik dat Pelgrim haar verantwoordelijkheid neemt in het verlenen van service. Het beleid om klanten te verplichten aan te melden moet niet de reden zijn om klanten te straffen en met kosten op te jagen. Daarnaast mag je verwachten dat de website het ook doet als je je wilt aanmelden voor de (verlengde) garantie, vooral omdat het bekend is dat de site eruit ligt.

Pelgrim
    Wij betreuren het zeer dat dit is gebeurd. Als u de toestellen geregistreerd zou hebben, zou u in aanmerking komen voor verlengde garantie van G08. Dit houdt in dat u enkel de voorrijkosten zou hebben hoeven te betalen. Op deze garantie zijn alleen de volgende uitzonderingen: glas, rubber en kunststof, gebruikersfouten, deze vallen niet binnen de garantie, of u de toestellen nu wel of niet geregistreerd heeft. Bij glas kan het nl ook gebeuren dat er iets tegen aangekomen is en daarna bij gebruik/hitte de ruit kan springen. Bij het springen van de ruit wordt geadviseerd dit bij uw verzekering aan te geven. Wij kunnen u vrijblijvend een offerte doen toekomen voor uw verzekering. De monteurskosten zijn € 14.30 per 10 minuten en geen € 140.00 per uur, wellicht is dit een misverstand.

Ook een klacht indienen over Pelgrim?