Opgelost door Pelgrim: Kapotte koelkast - wij trekken aan het kortste eind.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 466184
Gebruiker
MiMaSe
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Koelkast kapot.
Wij hebben al onze apparatuur van pelgrim (omdat zogenaamd kwaliteit zou zijn). Helaas kunnen wij weer diep in onze buidel tasten omdat deze onze bijna 5 jaar oude koelkast kapot is.
Binnen 2 minuten is de diagnose: dit kunnen we niet maken is waarschijnlijk een lek. Ja daar kunt u niets aan doen. Maar met een bijbetaling van €210 (en hier is al iets in geminderd) kunnen we een nieuwe plaatsen. Dus bijna €300,- kost het ons weer (€71,50+€210)
Voor €300,- hebben we gelukkig ook ergens anders een nieuwe want ik durf niet eens meer voor pelgrim te gaan. Nu ook weer iets "waarschijnlijk " kapot waar wij zelf niets aan kunnen doen. Dus wat hebben we eigenlijk gekocht; rommel?
Vorig jaar kostte het ons ook al bijna €500,- omdat de combi oven kapot was. Ook iets waar wij niets aan konden doen. Helaas komt de rekening wel bij ons op de mat.
Bang op het volgende wat kapot zal gaan.

De oplossing

De kosten betalen.
Wij moeten wederom opdraaien voor kosten waar we niets aan kunnen doen.
Koelkast is binnen 5 jaar kapot en dan komen we weer voor een dure rekening te staan.
Wij hebben voor pelgrim gekozen omdat ons kwaliteit beloofd was. Als kwaliteit betekend dat de apparatuur binnen 4/5 jaar kapot gaat en je voor hoge kosten komt hadden we nooit voor jullie gekozen.
Dan waren we meteen voor een "b-merk" gegaan. Aangezien ons 2e koelkastje (gewoon b-merkje) het na inmiddels 8 jaar (en 3 verhuizingen) nog steeds perfect doet.
Wat als de vaatwasser,gasfornuis, en afzuigkap ook nog kapot gaan. Tel het sommetje maar op.

3 reacties

  1. Auteur
    Pelgrim
    Datum
    Geachte mevrouw Janssen-Schuijren,

    Uw klacht dat wij hebben ontvangen op 22/7/2020, hebben wij telefonisch met u besproken op 22/7/2020.

    U dient de bijdrage voor een nieuwe koelkast niet te zien als een bijbetaling maar als een gebruiksvergoeding voor het gebruik van uw 'oude' koelkast.
    Wij hebben de afdeling Consumenten Belangen gevraagd om het voorstel te herzien en u een passend voorstel te mailen.
     
    Mocht u nog vragen hebben, neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 088-8821821. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur.

    Met vriendelijke groet,
    Heidi
    Webcareteam Pelgrim

     
     
     
  2. Auteur
    MiMaSe
    Datum
    Via de mail hebben we een nieuw aanbod gekregen waar we op in gaan.
    Jammer dat we inmiddels 2 weken zonder koelkast zitten en nog geen reactie hebben op onze beantwoorde mail.
  3. Auteur
    Pelgrim
    Datum
    Geachte MiMaSe,

    Excuses dat we niet eerder op uw mail hebben gereageerd. Fijn dat er een passend voorstel aan u is gedaan.
    Met vriendelijke groet,
    Ursula Webcareteam Pelgrim

Uiteindelijke oplossing

Auteur
MiMaSe
Datum
Uiteindelijke oplossing
Met een bijdrage van €125,- is gisteren een "nieuwe" koelkast geplaatst. Hopelijk gaat deze langer dan 5 jaar mee zonder problemen.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Pelgrim?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen