Klacht Pelgrim: Pelgrim biedt een betreurenswaardige kwaliteit van apparatuur en misleidende garantievoorwaarden

Klachtnummer
# 172803
Gebruiker
Persoon
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik ben zeer ontevreden over de kwaliteit van de Pelgrim apparatuur in mijn 3 jaar jonge keuken. Binnen 3 jaar tijd is:

-mijn kookplaat stuk gegaan en gerepareerd.
-mijn combi-oven stuk gegaan waarna ik 3 maanden zonder heb gezeten. Dit heeft mij 70 euro voorrijkosten gekost.
-Recent heeft mijn ijskast het begeven en is deze kennelijk niet meer te maken. Dit kost opnieuw 70 euro + een belachelijke 189 euro om een PAS drie jaar oude koelkast te vervangen.

Ik vind het zeer betreurenswaardig dat mijn koelkast na 3 jaar de geest heeft gegeven (bij normaal gebruik en volgens handleiding voorgeschreven onderhoud protocol) en het ronduit belachelijk dat ik een gefactureerd bedrag van 189 euro moet betalen om dit verholpen te krijgen. Ik heb de garantievoorwaarden bekeken en kan hieruit niet opmaken dat ik binnen een verlengde garantietermijn van 8 jaar zelf voor dit soort kosten moet opdraven. De garantievoorwaarden zijn misleidend te noemen.

De oplossing

Pelgrim komt mij werkelijk nergens tegenmoet terwijl ik op verschillende manieren mijn klacht heb gedaan. Ik verlang twee zaken:

1. Ik wil compensatie voor de gemaakte onkosten mbt. voorrijkosten.
2. Ik wil geld terug voor het vervangen van de defecte koelkast binnen de gestelde garantietermijn. Om precies te zijn 189 euro.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Pelgrim is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Pelgrim?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen