Opgelost door Pelgrim: Pelgrim geeft niet thuis mbt glasschades aan hun apparatuur.

content Opgelost
Teleurgestelde Kookplaathouder

Gas op glaskookplaat spontaan geëxplodeerd tijdens het koken.

Kosteloos huidige kookplaat vervangen of schadevrij stellen.

Geachte heer/mevrouw De Neef,

Wat ongemakkelijk dat de glasplaat van uw kookplaat is gesprongen. Wat zal u geschrokken zijn! Wij hebben daarom contact met u gezocht. Helaas hebben we u niet kunnen bereiken.

Ik zie dat u hierover op 21/11 per chat contact heeft gehad met mijn collega. Wij zijn nog in afwachting van van het type/modelnummer.

Wij verzoeken u om telefonisch contact op te nemen met ATAG Benelux via telefoonnummer 088-8821802. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Heidi van webcareteam Pelgrim
    Teleurgestelde Kookplaathouder
    Dank voor de reactie Heidi. De kookplaat kan ik vanavond demonteren om hopelijk een sticker te vinden met vermelding van het type/modelnummer. Dit betekend dan wel dat jullie deze plaat niet meer kunnen inspecteren in de huidige staat (wat mogelijk voor jullie wel gewenst kan zijn).
    Is het voor u akkoord als ik hier de betreffende foto vanavond upload zodat u (of een collega) hiernaar kunt kijken?
    Geachte heer/mevrouw De Neef,

De foto's die u heeft meegezonden zijn voor ons duidelijk genoeg, bedankt voor het aanbod. Het is akkoord dat u een foto upload zodat we deze morgen kunnen inzien.

Vriendelijke groet,
    Heidi van webcareteam Pelgrim.
    Goedenavond Heidi,
    Bijgaand de foto van het typenummer.
    Uiteraard graag uw reactie tegemoet ziende,
    Geachte heer/mevrouw De Neef,

Naar aanleiding van uw bericht heb ik u wederom telefonisch proberen te bereiken, helaas zonder resultaat.

Bedankt voor de genomen moeite om ons van het modelnummer te voorzien. U heeft aangegeven de kookplaat te hebben overgenomen en niet in het bezit bent van de factuur. Aan de hand van het modelnummer weten we dat de kookplaat tussen 2010 en 2012 in de verkoop is geweest.
    Zoals al eerder besproken is helaas de garantie verstreken. Indien in glas een productiefout zit, te denken valt in een dergelijk geval aan materiaalspanning, zal dit altijd naar voren komen tijdens de eerste fase van het gebruik. In dat geval vervangen wij het glas uiteraard wel onder garantie.
    Indien een glasruit op een later moment breekt is dit het gevolg van een zogeheten “puntbelasting”: er is bijvoorbeeld tegenaan gestoten. Het kan overigens heel goed zijn dat de ruit dan niet breekt, maar dat dit pas op een later moment gebeurt. Wij maken wel eens de vergelijking met een steentje op de voorruit van een auto. Het kan heel goed zijn dat er in eerste instantie geen zichtbare schade is, maar dat de ruit later alsnog gaat scheuren.

Wij kunnen geheel vrijblijvend een offerte opmaken om de kookplaat te vervangen of een offerte om alleen de glasplaat te vervangen.

Wij vertrouwen erop dat we u hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 088-8821802. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur.

Heidi van webcareteam Pelgrim

Teleurgestelde Kookplaathouder
Het technisch ondersteunend argument hielp mij dit goed te onderbouwen bij de verzekering. De afhandeling hier is beter dan via de klantenservice direct. (Deze kwamen met een erg karig verhaal dat glas niet onder de garantie valt)

Ook een klacht indienen over Pelgrim?