Klacht Perfekt: Afbeelding suggereert onterecht bepaalde inhoud

?

Bertolli suggereert met de afbeelding op de verpakking (Ialië en olijven) dat er olijfolie in zit. En dat klopt. Twintig procent olijfolie. Dat rechtvaardigd mi de afbeelding.

Perfect (een b-merk verkrijgbaar bij de Boni) heeft zich laten inspireren door Bertolli en de olijven met nadruk op de verpakking afgebeeld. In dit product zit echter maar nul komma negen procent (0,9%) olijfolie. In hoeverre moet de afbeelding overeenkomen met de inhoud? Dit voelt toch als sterk suggereren dat er sprake is van een behoorlijke hoeveelheid olijfolie, maar met minder dan één procent is daar geen sprake van. Ben benieuwd naar jullie mening.
Vriendelijke groet,
Jan Daniël

Perfect dient de productnaam en de afbeelding te wijzigen. Nu wordt er in woord en beeld sterk de nadruk op gelegd dat er olijfolie in het product zit terwijl er sprake is van maar 0,9 %. Dit is misleidend.

De titel en afbeelding dienen een redelijke indruk te geven van een belangrijk bestanddeel van het product zodat de consument in één oogopslag een correct beeld krijgt van wat hij koopt.

Wij vinden dat Perfekt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Perfekt?