Klacht Personenwagens Schijndel: Auto na 5 dagen defect, bleek mee te zijn gerommeld

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 142926
Gebruiker
Ivo
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 03-11-2015 heb ik bij Personenwagens Schijndel een Toyota Corolla Verso gekocht.

De auto vertoont de volgende gebreken: Koelwater verlies/verbruik door kapotte koppakking of gescheurde cilinderkop. Zeer waarschijnlijk gemaskeerd door een pil in de radiateur te deponeren, schriftelijk bevestigd door 2 garagebedrijven waarvan 1 Toyota dealer.

Ik ben dus mij meerdere garagebedrijven geweest en die hebben schriftelijk ook bevestigd dat de gebreken waarschijnlijk zijn gemaskeerd. Heb meneer eerst via mail gevraagd om een oplossing. Kreeg hier geen reactie op daarna via whatsapp gevraagd te reageren op de mail. Dat heeft hij uiteindelijk gedaan met de mededeling dat er geen garantie was en dat hij niet voor me kon doen. Ik ben er echter van overtuigd dat dit via de Nederlands wet geregeld is, garantie of niet. Vervolgens via 2 aangetekende brieven gevraagd om een oplossing. Maar meneer reageert echter nergens meer op.





De oplossing

Het gebrek op kosten Van Personenwagens Schijndel laten herstellen bij een andere garage of de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent, terugbetaling van de koopprijs en terug levering van de auto en het overhandigen van het vrijwaringsbewijs. Laatste (maar door mij niet gewenste) optie is het starten van een kort geding.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Personenwagens Schijndel hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Ivo
    Datum
    We zijn nog niet tot een overeenstemming gekomen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ivo
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Personenwagens Schijndel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen